مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی خبر داد:

وارد کننده «کالای غیر استاندارد» به ‌خراسان شمالی به 14 سال حبس محکوم شد

مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی گفت: فردی که دچار تخلف شده بود و سعی داشت کالای غیر استاندارد را در استان پخش کند شناسایی و تحویل قوه قضائیه شد که طی حکمی به 14سال حبس تعزیری محکوم شد.

وارد کننده «کالای غیر استاندارد» به ‌خراسان شمالی به 14 سال حبس محکوم شد
کد خبر: 224146
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۴ ۱۷:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| فهیمه مهمان‌نواز مدیرکل استاندار و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن گرامی داشت هفته خبرنگار اظهار داشت: در شرایطی که کشور با مشکلات فراوانی روبرو است خبرنگاران نقش بسیار تعیین‌کننده ای دارند، آن‌ها می‌توانند با انتشار برخی اخبار به مشکلات دامن بزنند و برعکس می‌توانند باعث انتشار روحیه امید در جامعه شوند.

وی با بیان اینکه تلاش سازمان استاندارد این است که تا حد امکان از پلمپ واحدهای تولیدی جلوگیری کند افزود: تاکنون کارگاه‌های آموزشی برای صنعت سیم و کابل و همچنین مصالح ساختمانی پر مصرف با موضوعات کیفیت نظارت و نحوه بازاریابی برگزار کردیم که خوشبختانه بازخورد خوبی داشته است.

مهمان نواز با تاکید بر اینکه می‌خواهیم کالایی که به اسم کالای ایرانی شناخته شود که بی کیفیت نباشد٬ تصریح کرد: حمایت صرف از واحد تولید ایرانی نداریم بلکه از کالای ایرانی بر اساس واقعیت و استانداردها حمایت می‌شود و مشکلات را به این واحدها انتقال می‌دهیم تا کالای ایرانی در اذهان عمومی کالایی مورد اطمینان باشد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از نبود اعتبار کافی برای احداث آزمایشگاه مجهز گلایه و خاطرنشان کرد: نبود با آزمایشگاه مجهز باعث شده تا برخی از کالاها برای آزمایش به استان‌های دیگر فرستاده شوند. در گذشته اعتبار لازم برای احداث آزمایشگاه یک میلیارد دویست میلیون تومان برآورد می‌شد که به آن اهمیت داده نشد٬ اما هم‌اکنون این مبلغ بالغ بر 3 میلیارد نیاز است. به دنبال تجهیزات دست دوم از استان‌های دیگر برای احداث این آزمایشگاه هستیم.

وی در ادامه افزود: کالاهایی مورد توجه حیطه کاری استاندارد قرار می‌گیرد که برای انسان خطرات جانی و مالی داشته باشند. برخی ادارات دارای آسانسورهای غیراستاندارد هستند که به دلیل شخصی بودن ملک نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم. بیمه به آسانسورهایی که مجوز استاندارد ندارند تعلق نمی‌گیرد.

مهمان‌نواز به اقدامات انجام گرفته در حوزه نظارت پرداخت و گفت: در 4 ماهه نخست سال 117 فراورده که 1787کالا را در بر می‌گیرد به دلیل نداشتن استاندارد‌های لازم از بازار جمع آوری شدند که نداشتن تاریخ اعتبار و آرم استاندارد عامل آن است. بیش از 11 مورد پروانه تاییدیه استاندارد در 4 ماهه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5برابر شده است.

مدیرکل اداره استاندارد خاطرنشان کرد: حکم 14سال حبس برای فردی که کالای غیر استاندارد وارد استان کرده بود صادر شده که این موضوع در کشور بی‌نظیر است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها