برپایی مراسم اهدای نشان «داود رشیدی» در «سنگلج»

دومین دوره اهدای نشان «داود رشیدی» در تالار سنگلج برگزار می‌شود.

برپایی مراسم اهدای نشان «داود رشیدی» در «سنگلج»
کد خبر: 224258
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| احترام برومند (همسر زنده‌یاد داود رشیدی) درباره جزئیات اهدای نشان «داود رشیدی» که پیش از این قرار بود در شهری دیگر برگزار شود ولی فعلا در پایتخت تدارک دیده شده است، بیان کرد: این مراسم از سوی خانواده آقای رشیدی، 3 شهریورماه در تالار سنگلج برگزار خواهد شد و نشان داود رشیدی به چهار نفر اهدا می‌شود.

او درباره اسامی کسانی که این نشان را به انتخاب خانواده رشیدی دریافت می‌کنند، گفت: هنوز تمام اسامی قطعی نشده و در حال بررسی هستیم اما چهار نفر در حوزه‌های سینما، تئاتر و نیز ترجمه و نویسندگی و پژوهش معرفی می‌شوند.

سال گذشته و همزمان با نخستین سالگرد درگذشت داود رشیدی، در اولین دوره‌ اعطای نشان "داود رشیدی" که به همت خانواده این هنرمند برگزار می‌شود، عمید نائینی، علیرضا داودنژاد، حسن معجونی و محسن میرزایی در تالار اصلی تئاتر شهر برگزیده شدند.

رشیدی پنجم شهریورماه سال 1395 درگذشت. او متولد 25 تیر 1312 در تهران و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود که نشان درجه یک فرهنگ و هنر داشت و از جمله نمایش‌هایی که اجرا کرده می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟» اشاره کرد.

همچنین از فیلم‌های سینمایی که در آن‌ها بازی کرده هم می‌توان از آثاری چون «کمال‌الملک»، «ملاقات با طوطی» و «زمهریر» نام برد. رشیدی در مجموعه‌های تلویزیونی گوناگونی مانند «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته» و «عطر گل یاس» هم بازی کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها