وزیر علوم:

پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستم

وزیر علوم درباره دانشجویان بازداشتی گفت: موضوع این دانشجویان همچنان در حال پیگیری است. از دانشگاه‌ها خواستیم کارگروه‌هایی را در این زمینه فعال کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود. من با رئیس قوه قضائیه، دادستان کشور و دادستان تهران گفتگو کرده‌ام.

پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستم
کد خبر: 224332
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۴:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| منصور غلامی با اشاره به امیدواری به شرایط دانشجویان بازداشتی گفت: موضوع این دانشجویان همچنان در حال پیگیری است. ما از دانشگاه‌ها خواستیم کارگروه‌هایی را در این زمینه فعال کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود. من حتی با رئیس قوه قضائیه صحبت کردم و خواستم به این موضوع توجه زیادی داشته باشند. ما با دادستان کشور و دادستان تهران به صورت حضوری نیز صحبت کرده‌ایم. امیدواریم در فرآیند رسیدگی به این پرونده‌ها تأثیر مثبت ایجاد شود و این مسئله با حداقل برخورد قضایی نهایی شود اما من به این پیگیری‌ها امیدواریم.

وزیر علوم در خصوص تأمین ارز دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: با بانک مرکزی در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم و خواسته‌ایم با توجه به تغییرات صورت گرفته، ارز دانشجویی مانند قبل باشد و اگر مواردی باشد که در چارچوب قوانین وزارت علوم نباشد، به شرایط جدیدی که الان وجود دارد، برمی‌گردد.

او اضافه کرد: آیین‌نامه‌های تشویقی نیز تدوین کرده‌ایم که به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. این آئین‌نامه‌ها درباره امتیازاتی است که به اساتید و دانشجویانی داده می‌شود که در پروژه‌هایی فعالیت می‌کنند که به رفع نیازهای کشور منجر می‌شود.بازدید از دانشگاه‌‌ها باید از طریق شورایعالی امنیت پیگیری شود و به آنها مربوط است، بهتر است در این زمینه رسانه‌ها ورود نکنند چون مشکل‌آفرین است.

او با اشاره به تاثیر سوابق تحیصلی در کنکور بیان کرد: طبق قانون ما باید به سمت تاثیر سوابق تحصیلی برویم. در سال 96 پذیرش در 85 درصد رشته‌ها براساس سوابق تحصیلی بود. در سال 98 دو مدل کنکور داریم. تاثیر سوابق تحصیلی براساس تصمیم شورای سنجش بوده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها