کد خبر: 224366
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان خبر داد:

روزنامه‌های همدان در آستانه تعطیلی

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان گفت: با توجه به کمبود و گرانی شدید کاغذ در سطح جامعه، روزنامه‌های استان همدان در آستانه تعطیلی هستند.

روزنامه‌های همدان در آستانه تعطیلی
کد خبر: 224366
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۵ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌مهرداد حمزه مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان افزود: اگر چاره‌ای عاجل برای این مهم اندیشیده نشود، روزنامه‌های استان در آینده‌ای نه چندان دور تعطیل خواهند شد و بی‌شک برای رفع این مشکل باید مدیریت استان و کشور وارد کار شده و برای این بحران فکری اساسی کنند.

وی اضافه کرد: اگر این مشکل طی چند روز آینده حل نشود، روزنامه‌های استان یا مجبور می‌شوند اخبار را در 4 صفحه منتشر و یا چاپ برخی روزهای هفته را تعطیل کنند که این به هیچ عنوان در شأن استانی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن نیست.

حمزه تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان پایلوت چاپ حداقل 120 نشریه غرب کشور در استان‌های کرستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و ایلام است، در صورت عدم حل مشکل کاغذ، تمامی نشریات با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: طی جلسه‌ خانه مطبوعات به همراه مدیران مسئول سه روزنامه مطرح استان با مدیرکل ارشاد، پیگیری‌هایی از سوی این مجموعه در جهت رفع این مشکل انجام گرفت.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گفت: نباید این نکته را فراموش کرد که گرانی و کمبود کاغذ و مشکل زینک تنها با پیگیری و ورود جدی مدیرکل ارشاد استان برطرف نخواهد شد بلکه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر استان نیز باید وارد کار شوند.

وی با بیان اینکه روزنامه‌ها در حال حاضر حداقل در 8 صفحه چاپ می‌شوند، خاطرنشان کرد: بی‌شک کاهش چاپ روزنامه و نشریات در سطح استان و یا کاهش تعداد صفحات چاپی، کاهش نیروی انسانی و اشتغالزایی را در این حوزه به همراه خواهد داشت.

حمزه با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات قابل طرح در این حوزه، عدم پرداخت مطالبات رسانه‌ها و مطبوعات از سوی ادارات دولتی است، گفت: عدم پرداخت و یا پرداخت نابهنگام مطالبات رسانه‌ها از سوی ادارات، توان اقتصادی روزنامه‌های استان را کاهش داده است به طوریکه حتی در صورت وجود کاغذ در بازار، نشریات دیگر توان خرید کاغذ را نخواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها