کد خبر: 224476
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

با رای خانه ملتی‌ها صورت گرفت؛

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برای بار دوم در مجلس رأی نیاورد/ کواکبیان: عمده املاک در شهرداری تهران در بحبوحه انتخابات 92 واگذار شده است

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران رای ندادند.

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران برای بار دوم در مجلس رأی نیاورد/ کواکبیان: عمده املاک در شهرداری تهران در بحبوحه انتخابات 92 واگذار شده است
کد خبر: 224476
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و ساز و هزینه‌ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری‌ها و واگذاری املاک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، مصطفی کواکبیان نماینده نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در بخشی از سخنانش تاکید کرد: آقای نجفی در کمیسیون عمران اعلام کردند که 1300 مورد واگذاری املاک صورت گرفته که تنها 200 مورد آن به قوه قضاییه رفته که البته هنوز به نتیجه نرسیده است. مواردی از واگذاری املاک وجود دارد که هیچ ردپایی از آن در شهرداری نیست.

وی گفت: عمده املاک واگذار شده منتهی به سال انتخابات 92 بوده که برخی از این املاک در پوشش خیریه و برخی به منظور مقاصد مذهبی واگذار شده که بعدا به عنوان املاک تجاری و ادارای استفاده شده است. آقای نجفی به صراحت اعلام کردند ردپایی وجود ندارد. هزار ملک بدون ضابطه واگذار شده است و برخی از ملک‌ها هزار میلیارد ارزش دارد.

این نماینده تهران تصریح کرد: تمامی افراد در رده‌های مهم مدیریتی این املاک را دریافت کرده‌اند. برخی از اعضای شورای شهر سابق نیز در لیست دریافت‌کنندگان املاک هستند.

کواکبیان مجددا تاکید کرد: عمده املاک در روزهای پایانی دولت و در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری 1392 واگذار شده است، ما می‌خواهیم مو را از ماست بیرون بکشیم.

بعد از ارائه توضیحاتی از سوی مصطفی کواکبیان طراح این تحقیق و تفحص، رد آن به رای گذاشته شد. امیدی‌ها که موافق این تحقیق و تفحص بودند با فریاد دو دو مخالفت خود را با رد این تحقیق و تفحص اعلام کردند اما در نهایت نمایندگان با رد این تحقیق و تفحص مخالفت کردند.

پس از رد، اصل تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به رای گذاشته شد که نمایندگان با آن نیز موافقت نکردند. در نهایت با 105 رای موافق، 83 مخالف و 4 ممتنع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران از دستور کار مجلس خارج شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها