چوب رهبری ارکستر ملی در دست اولین زنِ رهبرِ ارکستر ایران

نزهت امیری که از او به عنوان تنها رهبر ارکستر زن ایرانی ساکن ایران و اولین زن ایرانی در زمینه رهبری ارکستر نام برده می‌شود، رهبر مهمان ارکستر ملی شد.

چوب رهبری ارکستر ملی در دست اولین زنِ رهبرِ ارکستر ایران
کد خبر: 224544
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۶ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نزهت امیری (موسیقی‌دان و رهبر ارکستر)، ارکستر ملی ایران را هشتم شهریور، ساعت 21:30 به عنوان رهبر مهمان، در تالار وحدت رهبری می‌کند.

در این اجرا قطعات «کنسرتینو برای سنتور و ارکستر»، «کنج مناجات»، «سربداران»، «بیژن و منیژه»، «ماهور برای ویلن و ارکستر»، «سرود گل»، «هزار دستان»، «اسمر و رقص دایره» توسط نوازندگان ارکستر نواخته می‌شود.

نزهت امیری زادهٔ 22 آذر 1339، رهبر ارکستر و از موسیقی‌دانان معاصر ایران است. از او به عنوان تنها رهبر ارکستر زن ایرانی ساکن ایران و اولین بانوی ایرانی در زمینه رهبری ارکستر نام برده می‌شود.

امیری کارشناس موسیقی از هنری‌های زیبای دانشگاه تهران و کارشناس ارشد آهنگسازی از دانشگاه هنر است. او موسیقی را نزد کسانی چون پرویز منصوری، حسین علیزاده و منوچهر صهبایی آموخت و در سال 1384 ارکستر مضرابی حسین دهلوی را رهبری کرد و روی صحنه برد.

او از تابستان 1396 رهبری ارکستر ملی نغمه باران به سرپرستی علی امیرقاسمی را بر عهده گرفت و در هفتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سال 96، در تالار وحدت با این ارکستر روی صحنه رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها