کد خبر: 224717
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۷:۳۳:۰۰
| |

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی با توجه به گفت‌وگوی مستقیم رییس‌جمهوری نوشت

شفافیت، نه افشاگری

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی با اشاره بع گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهوری نوشت: رییس‌جمهور تاکید کرد اگر در مجلس حضور پیدا کند آن وقت نمایندگان از او به عنوان رییس‌جمهوری سوال می‌پرسند و او هم از این جایگاه به مجلس پاسخ مناسب می‌دهد و به مسائلی می‌پردازد که مشکلات امروز را به وجود آورده‌ و از موانع می‌گوید.

شفافیت، نه افشاگری
کد خبر: 224717
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۷:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی نوشت: با افشاگری مسائل حل‌وفصل نمی‌شود اما با شفافیت برخی مشکلات کشور قابل‌حل است. روحانی در مصاحبه دوشنبه شب تاکید داشت که پاسخ‌های اصلی را در مجلس و در مقابل نمایندگان پارلمان مطرح می‌کند. او در این گفت‌وگوی تلویزیونی بیان کرد که در این شرایط نمی‌تواند به برخی موضوعات بپردازد و خیلی از حرف‌ها را بگوید اما اگر در مجلس حضور پیدا کند آن وقت نمایندگان از او به عنوان رییس‌جمهوری سوال می‌پرسند و او هم از این جایگاه به مجلس پاسخ مناسب می‌دهد و به مسائلی می‌پردازد که مشکلات امروز را به وجود آورده‌ و از موانع می‌گوید. معتقدم این رویکرد درستی بود که روحانی پیش گرفت و شفاف حرف زدن را به روز حضور در مجلس موکول کرد.

در واقع قرار گرفتن در چارچوب رسانه ملی با صحن مجلس بسیار متفاوت است. در صداوسیما همه‌چیز از پیش تعیین شده است و باید در همان چارچوب پاسخ داده‌شود اما اگر فضای رسانه‌ای آزاد باشد و خبرنگار دیگری روی صندلی مصاحبه‌کننده بنشیند، آن‌وقت می‌توان انتظار سوالات متفاوتی را داشت. برای مثال سوالاتی در مورد هزینه‌کرد ما در منطقه و سیاست‌های ما در این زمینه؛ در این شرایط روحانی هم موظف است به سوالات پاسخ شفاف دهد.

از سویی روحانی در مورد شرایط اقتصادی و مطالبات مردم و مشکلات پیش روی آنها نیز شفاف صحبت نکرد. باید بپذیریم مشکلات اقتصادی ما صرفا از دلایل اقتصادی حادث نشده است و شاید حدود 20 تا 30درصد از مشکلات اقتصادی ما ریشه در اقتصاد داشته‌ باشد. بخش قابل‌توجهی از مشکلات اقتصادی ما ریشه در سیاست خارجی دارد. بروز و ظهور همه این مشکلات صرفا به دلیل برنامه‌های اقتصادی نبوده و نیست و مشکلات اقتصادی از سیاست خارجی حادث می‌شود. روحانی باید این مسائل را به صورت شفاف مطرح می‌کرد و بر‌می‌شمرد. البته در خلال مصاحبه دوشنبه شب، روحانی تلویحا اشاره کرد که امریکایی‌ها در مساله تحریم عقب‌نشینی کردند و اگر خواسته‌های ما را محقق کنند مذاکرات با امریکا هم ممکن است.

باید بدانیم که اگر روحانی در تلویزیون از افزایش صادرات، ‌اجازه ورود طلا و ارز و ... صحبت می‌کند باید به مسائل و مصایب روابط بانکی بین‌المللی هم اشاره کند که با دور جدید تحریم‌ها حتما در شرایط بدی قرار خواهد گرفت. در پرداخت به این موضوع شفافیتی دیده نشد. اگر روحانی با شفافیت در مورد مشکلات اقتصادی و دلایل سیاست خارجی آن صحبت می‌کرد شاید در جلب اعتماد مردم موثرتر بود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها