کد خبر: 224718
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

جنجال در جلسه استیضاح ربیعی؛

کسی به عنوان موافق استیضاح صحبت نکرد، لاریجانی وقت تنفس اعلام کرد/استیضاح بدون حضور وزیر آغاز شد

استیضاح وزیر کار پیش از اینکه طرح شود جنجال‌هایی را به دنبال داشت و همین جنجال‌ها باعث شد تا علی لاریجانی امروز زمانی که قرار بود استیضاح وزیر کار آغاز شود، وقت تنفس اعلام کند.

کسی به عنوان موافق استیضاح صحبت نکرد، لاریجانی وقت تنفس اعلام کرد/استیضاح بدون حضور وزیر آغاز شد
کد خبر: 224718
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس استیضاح وزیر کار در دستور کار قرار داشت و بعد از اعلام دستور کار برخی نمایندگان فریاد دو دو در صحن علنی سر دادند.

به گزار خبرنگار اعتمادآنلاین، عبدالحمید خدری در تذکری پیش از مطرح شدن استیضاح گفت: یک بدعت جدید در مجلس پایه گذاری می‌شود که بسیار خطرناک است، دقایقی را به رییس کمیسیون اجتماعی فرصت بدهید تا بگوید آیا وزیر کار به کمیسیون دعوت شده یا خیر.

او با استناد به ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: برای حفظ حرمت مجلس اجازه ندهید این استیضاح انجام شود، یک مورد بگویید که در مجلس بدون رفتن وزیر به کمیسیون استیضاحی مطرح شده باشد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: طبق اصل 89 قانون اساسی اگر 10 نفر از نمایندگان استیضاح را امضا کرده باشند این استیضاح باید در مجلس مطرح شود. کمیسیون جلسه نگذاشت و اگر کمیسیون گزارش نداد و استیضاح‌کنندگان پیگیری کردند استیضاح در صحن مطرح می‌شود.

در این حین احمد بیگدلی نماینده خدابنده قصد داشت که تذکر بدهد و نمایندگانی از جمله محمدرضا تابش سعی در آرام کردن او داشتند.

حسن نوروزی و حسینعلی شهریاری نیز در جایگاه هیات رئیسه حاضر شدند و دقایقی با علی لاریجانی صحبت کردند.

لاریجانی در ادامه پاسخ خود به خدری گفت: در گذشته هم چنین اتفاقی افتاده است اگر استیضاح ظرف یک هفته بررسی نشود ما به نماینده حق می‌دهیم و استیضاح را مطرح می‌کنیم.

بعد از این بگومگوها، تعداد نمایندگانی که در اطراف و یا جلوی تریبون علی لاریجانی رو به افزایش بودند. رییس مجلس اعلام کرد که موافق اول استیضاح صحبت کند اما کسی صحبت نکرد. لاریجانی مجددا تاکید کرد که یک نفر از استیضاح کنندگان صحبت کند اما هیچ کسی حاضر به صحبت نبود.

از سوی دیگر برخی از نمایندگان از جمله بیگدلی، قاضی‌پور و محجوب در خواست اعلام تذکر داشتند.

تجمع در جایگاه هیات رئیسه مجلس بیشتر و بیشتر می شد و رییس مجلس از نمایندگان پرسید که استیضاح کنندگان استیضاح را پس گرفتند؟

برخی نمایندگان اعلام می کردند که بله پس گرفتند و همچنان هیچ موافق استیضاحی صحبت نمی کرد همین اقدامات باعث شد تا علی لاریجانی اعلام تنفس کند و خبرنگاران از صحن خارج شوند.

حضور کوهکن در جمع خبرنگاران: امضا کننده استیضاح نیستم/ برخی جو را برای استیضاح کنندگان سنگین کردند

محسن کوهکن عضو فراکسیون ولایی مجلس که در هنگام زمان تنفس در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، به اتفاقات صحن علنی مجلس بعد از مطرح شدن استیضاح ربیعی اشاره کرد و گفت: در این ده دوره چنین اتفاقی سابقه ندارد. گاهی اوقات در پس پرده حرف هایی زده می شود و تحرکاتی زده می شود که نمی گذارد یک امر قانونی مسیر خود را طی کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروز در حضور آقای وزیر و معاونان او چندتن از نمایندگان کاری کردند که باعث تحریک شد. آن ها در جلوی جلسه و همانجایی که وزیر تشریف داشتند شروع کردند به 2 و 2 گفتن. بعد آمدند اسم آقای گودرزی را اعلام کردند که چون ما 2 تا آقای گودرزی داریم همه ذهنشان به پیش نماینده بروجرد رفت در حالی که او جزء استیضاح کنندگان نبود.

این نماینده مجلس ادامه داد: این که صحنه گردان جلسه در جلوی تریبون مجلس چند تن از افراد از وزارت رفاه و تامین اجتماعی بشوند و چندتن از همکاران ما هم شروع کنند به دو دو گفتن و بعد هم بگویند که صحبت نمی کنند باعث ایجاد فضای سنگینی علیه استیضاح کنندگان شد.

جلسه استیضاح بدون حضور وزیر آغاز شد/ جنجال ادامه دارد

پس از پایان زمان تنفس، جو صحن همچنان نا آرام بود، موافق اول استیضاح در غیاب وزیر کار به پشت تریبون رفت. که همین اقدام موجب اعتراض برخی از نمایندگان مجلس شد. علیرضا محجوب که نسبت به این اقدام علی لاریجانی اعتراض داشت با فریادهایی در صحن علنی مجلس اعلام می کرد که باید طبق آیین نامه عمل شود.

رییس مجلس پاسخ داد: آیین نامه میگوید باید وزیر حضور داشته باشد اما اگر نباشد هم ما می توانیم استیضاح را انجام دهیم.

علیرضا محجوب فریاد می زد شما وزیر را از صحن علنی بیرون کردید. اگر وزیر نمیاد آن حرف دیگری است.

این بگو مگو ها ادامه داشت و اولین موافق استیضاح سخنان خود را آغاز کرده بود که علی ربیعی وزیر کار وارد صحن علنی مجلس شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها