کد خبر: 224889
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر مرزی آستارا خبر داد:

صفر شدن رقم تخریب و تصرف اراضی محیط زیست در آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر مرزی آستارا از رسیدن رقم تخریب و تصرف اراضی محیط زیست شهرستان به رقم صفر، طی 24 ماه گذشته خبر داد.

صفر شدن رقم تخریب و تصرف اراضی محیط زیست در آستارا
کد خبر: 224889
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا روشنی رییس اداره حفاظت محیط زیست بندر مرزی آستارا در نشست با خبرنگاران فعال محیط زیست در شهرستان، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست که باید نسل امروز و نسل های بعدی در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، یک وظیفه عمومی تلقی است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های اقتصادی و غیر از آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است، ادامه داد: محیط زیست آستارا در حوزه های گشت و کنترل مستمر در محدوده پناهگاه حیات وحش لوندویل و طبیعت گردی تالاب استیل و حفاظت فیزیکی از مناطق تحت مدیریت فعالیت دارد.

وی افزود: جلوگیری از تصرفات عدوانی در اراضی پناهگاه حیات وحش توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و برخورد قانونی با متصرفین از دیگر وظایف است که باید بگوئیم طی 24 ماه گذشته، تخریب و تصرف اراضی محیط زیست در آستارا به صفر رسیده است.

روشنی با اشاره به جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز در سطح حوزه استحفاظی شهرستان، خاطرنشان کرد: کشف اشخاص و ضبط ادوات متخلفین از دیگر وظایفی است که به شکل مستمر در حال انجام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود حریق در اراضی محیط زیست را بسیار خطرناک برشمرد و گفت: طی چهار ماه و نیم نخست سال 1397، چهار مورد حریق در محدوده پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب استیل اطفا شد.

روشنی سرشماری سالانه پرندگان مهاجر و بومی منطقه، بررسی درخواست های مربوط به صدور مجوز معادن کوهی و پایش سواحل و جلوگیری از هرگونه تخلف در این حوزه را از دیگر وظایف محیط زیست شهرستان عنوان و اضافه کرد: برداشت صدف از سواحل شهرستان یک آسیب است و با توجه به فعالیت 7 کارخانه صدف کوبی دارای مجوزهای قانونی در آستارا، فقط با مدیریت منابع موجود می توان از رسیدن آسیب به این بخش ممانعت به عمل آورد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در بخش پایانی سخنان خود از فاضلاب به عنوان معضل بزرگ زیست محیطی آستارا نام برد و تصریح کرد: اکثر آپارتمان ها و مجتمع های احداث شده در شهرستان به سیستم سپتینگ تانک مجهز نیستند و شهرداری باید به این مقوله توجه جدی و تأثیرگذار داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها