محمدجواد آذری جهرمی:

کسب و کار‌های اینترنتی باید حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند

وزیر ارتباطات گفت: کسب و کار‌های اینترنتی باید حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند و موجب نارضایتی کاربران نشوند.

کسب و کار‌های اینترنتی باید حقوق مصرف‌کنندگان را رعایت کنند
کد خبر: 224919
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۷ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص ارز دیجیتال اظهار کرد: مطالعات لازم در خصوص ارز دیجیتال توسط پست بانک انجام شده، اما سیاستی که تاکنون بانک مرکزی داشته، ممنوع کردن همه ارز‌های دیجیتال بوده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه طبق درخواست بانک مرکزی همه سایت‌هایی که تبادل ارز دیجیتال داشته اند، از طریق دادستانی مسدود شده اند. گفت: نگاهی که به تازگی در شورای عالی فضای مجازی و دولت مطرح شده، این است که آن‌ها الزاماً تهدید محور نیستند و می‌توانند فرصت‌هایی را ایجاد کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به دستور رئیس جمهوری جلسه ای با بانک مرکزی خواهیم داشت؛ رئیس کل جدید بانک مرکزی در حال حاضر درگیر موضوع تثبیت نرخ ارز است اما ما تلاش می‌کنیم که در هفته پیش رو این جلسه مشترک را داشته باشیم و تصمیم گیری کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص کسب و کار‌های اینترنتی، گفت: کسب و کار‌های اینترنتی باید حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند. این گونه کسب و کار ها برخلاف مشاغل سنتی هستند و نمی‌توانند کیفیت بد ارایه کنند و موجب نارضایتی کاربران شوند، در این صورت نمی‌توانند به بقای خود ادامه دهند؛ رعایت حقوق مصرف کنندگان در ذات کسب و کار‌های اینترنتی نهفته است، آن‌ها خودشان مجبور هستند که برای بقای خود به این نکته توجه کنند، آن‌هایی که این نکته را رعایت نمی‌کنند، تیشه به ریشه خود می‌زنند.

وی اظهار داشت: اصناف مختلف باید بر عملکرد کسب و کار‌ها نظارت داشته باشند و به تخلفات رسیدگی کنند و بر این اساس باید برای کسب و کار‌های اینترنتی، لازم است صنفی تشکیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با این حال برای راه اندازی صنف کسب و کار‌های اینترنتی اختلاف نظر وجود دارد، یک صنف را خود آن‌ها (دست اندرکاران کسب و کار‌های مجازی) راه اندازی کرده اند که هنوز قوام لازم را ندارد.

آذری جهرمی یاد آور شد: البته نظام صنفی رایانه‌ای که دارای قانون و سابقه است نیز اعلام کرده که شرکت‌های کسب و کار‌های نوین را پذیرش کرده و تسهیلاتی را فراهم می‌کند. به نظر من وظیفه وزارت صعت، معدن و تجارت است که در این باره شفاف سازی کند؛ باید منتظر ماند تا مشاهده کنیم تصمیمی که گرفته می‌شود چیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها