کد خبر: 225244
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:

افزایش ظرفیت بیمارستان‌های دولتی استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بخش خصوصی مجوزهای لازم برای احداث یا توسعه بیمارستان‌ها را اخذ کرده‌اند و امید می‌رود تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شمار تخت‌های بیمارستانی استان را به سطح استانداردهای بین‌المللی برسانیم، هم‌چنین در حال افزایش ظرفیت بیمارستان‌های دولتی هستیم.

افزایش ظرفیت بیمارستان‌های دولتی استان کرمان
کد خبر: 225244
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین رشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تبریک روز خبرنگار، با اشاره به نقش اصلی بیمارستان‌ها در شبکه بهداشت و درمان کشور، اظهار کرد: نقش اصلی بیمارستان‌ها در حوزه درمان بیماران است و در استان کرمان دو دسته بیمارستان مشغول به فعالیت هستند که شامل بیمارستان آموزشی و درمانی و بیمارستان‌های درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: بیمارستان‌های افضلی‌پور، شهید باهنر، شهید بهشتی و شفا بیمارستان‌های آموزشی و درمانی کرمان می‌باشند و همه بیمارستان‌هایی که در شهرستان‌ها هستند صرفاً درمانی هستند.

وی ظرفیت تخت بیمارستانی استان را نسبت به متوسط کشور پایین‌تر دانست و گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، ضریب تخت بیمارستانی استان کرمان به ازای هر یک هزار نفر، حدود 1.2 بود که با توسعه‌ای که در چند سال اخیر در استان صورت گرفت، اکنون ضریب تخت بیمارستانی استان به حدود 1.5 رسیده که نشان‌دهنده رشد حدود 30 درصدی در این بخش است.

رشیدی چشم‌انداز 1404 استان کرمان در میزان تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر را این گونه ترسیم کرد و گفت: در سال 1404 باید ضریب تخت بیمارستانی استان به 2.4 رسد، قابل ذکر است که بخش خصوصی 10 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را به خود اختصاص داده که به دنبال این هستیم این ظرفیت را در سال 1404 به 30 درصد برسانیم.

وی روند افزایش قیمت داروها را به صورت سالانه دانست و گفت: خوشبختانه با کنترل‌های معاونت غذا و دارو، بازار سیاه برای داروهای خاص در کرمان ایجاد نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به رشد 2 تا 3 برابری حضور نیروهای تخصصی در شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان‌ها که در گذشته دو متخصص بیشتر نداشت، امروز حدود 14 متخصص مشغول به خدمت‌رسانی هستند، ضمن‌آن‌که برخی شهرستان‌های کوچک استان به‌طورمثال شهرستان‌های کوهبنان، رابر و ارزوئیه که در گذشته نه چندان دور فاقد بیمارستان بودند، اکنون در آن‌ها بیمارستان احداث و نیروی متخصص نیز در آن‌ها در حال ارایه خدمت به مردم می‌باشند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی افزود: به دنبال آن هستیم تا جایی که امکان دارد بتوانیم زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان را را تکمیل کنیم تا مردم دسترسی آسانی به مراکز درمانی داشته باشند.

رشیدی از لزوم رعایت حقوق شهروندی سخن به میان آورد و بیان کرد: تأمین سلامت از وظایف دولت است، اگر مشاهده می‌کنید که مراکز درمانی و بهداشتی ما در سطح شهر پراکنده است به این دلیل که مردم دسترسی آسانی برای درمان سرپایی به آن‌ها داشته باشند.

وی افزود: نخستین و اصلی‌ترین هدف برنامه تغییر تحول سلامت، تکریم ارباب رجوع و کاهش پرداخت هزینه درمانی توسط مردم بوده است. معتقدیم که بیمار از بیمارستان نباید برای تهیه دارو و لوازم خود از بیمارستان خارج شود. شاید برخی از افراد در این خصوص کوتاهی کنند اما نسبت به گذشته انصافاً پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم و در این اواخر اعلام و تأکید کرده‌ایم که با هر کدام از همکاران بدون در نظر گرفتن رده مسئولیتی آن‌ها اگر بیمار را برای تهیه لوازم یا داروی خود به بیرون از بیمارستان بفرستند، برخورد جدی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: در برخی مواقع شاید برخی رفتارهای حرفه‌ای با بیمار نداشته باشد که به مسئولان و پرسنل بیمارستان‌ها در هر رده‌ای تأکید کرده‌ایم که به تکریم ارباب رجوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که به دنبال رفع کمبودها در حوزه درمان و بهداشت هستیم، افزود: برای تکمیل تجهیزات مجوز خرید برخی تجهیزات را هم به بخش دولتی و هم به بخش خصوصی نیز داده‌ایم و در این راستا از سرمایه‌گذاران و خیران حوزه سلامت برای کمک به دولت استقبال می‌کنیم.

رشیدی از به بهره‌برداری بیمارستان 250 تخت‌بیمارستانی شهید باهنر کرمان امسال خبر داد و گفت: بخش‌های فرسوده و غیر مقاوم بیمارستان شهید باهنر کرمان تخریب خواهند شد اما امیدواریم تا پایان سال این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

وی از نوسانات بازار ارز و تأثیر آن بر داروها سخن به میان آورد و گفت: برخی سودجویان در این ایام داروهایی را در اختیار بیمار قرار نمی‌دادند، به‌طوری‌که برخی روزها با این مورد مواجه شده‌ایم، اما همکاران ما از هر طریقی که شده این کمبود دارو را تأمین می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که روند افزایش قیمت داروها را سالانه دانست و خاطرنشان کرد: بازار سیاه برای داروهای خاص در کرمان ایجاد نشده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها