اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مخالفان قائم‌مقامی الیاس حضرتی در جلسه شورای مرکزی حاضر شدند/ حال جسمی و روحی کروبی خوب است/ خبری از رفع حصر نیست/ بیش از سه چهارم اعضا در جلسه امروز شورای مرکزی حضور پیدا کردند

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: آقای حسین کروبی ضمن ابلاغ سلام آقای کروبی، پیرو پیام قبلی ایشان که خواستار انسجام اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی بودند،  بر وحدت اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کردند.

مخالفان قائم‌مقامی الیاس حضرتی در جلسه شورای مرکزی حاضر شدند/ حال جسمی و روحی کروبی خوب است/ خبری از رفع حصر نیست/ بیش از سه چهارم اعضا در جلسه امروز شورای مرکزی حضور پیدا کردند
کد خبر: 225294
|
۱۳۹۷/۰۵/۱۹ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در چند هفته گذشته اخبار و اتفاقاتی که در حزب اعتماد ملی رخ داد باعث شد که توجهات به این حزب جلب شود. بعد از برگزاری کنگره اعتماد ملی و ابقای شورای مرکزی پیشین بحث قائم‌مقام شدن الیاس حضرتی در بین اعضای شورای مرکزی محل اختلاف شد. ماجرایی که با تایید قائم‌مقامی حضرتی توسط مهدی کروبی تقریباً پایان یافت. به هر روی امروز جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی برگزار شد و طی آن تصمیمات مهمی گرفته شد. در این باره اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی این حزب به «اعتمادآنلاین» گفت: «امروز جمعه 19 مرداد ماه هفتمین جلسه شورای مرکزی با حضور 42 نفر از اعضا به ریاست آقای الیاس حضرتی، قائم‌مقام حزب، برگزار شد. جلسات شورای مرکزی بر طبق اساس‌نامه با نصف به علاوه یک رسمی می‌شود اما امروز با بیش از سه چهارم اعضا تشکیل شد.»

او افزود: «در این جلسه دو ناطق قبل از دستور داشتیم و دو دستور. در نطق اول آقای نوروززاده در خصوص مشکلات و مسائل اقتصادی، نوسانات قیمت ارز و بسته پیشنهادی دولت صحبت کردند و به چالش‌های اساسی حوزه اقتصاد در دولت آقای روحانی پرداختند.»

سخنگوی حزب اعتماد ملی در ادامه توضیح داد: «در نطق دوم آقای حسین کروبی فرزند ارشد آقای کروبی، در خصوص اخباری که در هفته‌های گذشته، پیرامون برداشتن حصر مطرح شده بود ایراد سخن کردند. ایشان اظهار داشتند اخباری که اول دریافت کردیم این بود که شورای امنیت ملی تصویب کردند حصر برداشته می‌شود اما رفته‌رفته روشن شد که این اخبار واقعیت ندارد و حصر هم‌چنان برقرار است و هیچ‌گونه گشایشی در این خصوص به چشم نمی‌خورد. درباره اوضاع جسمی و روحی آقای کروبی گفتند که ایشان در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. آقای حسین کروبی ضمن ابلاغ سلام آقای کروبی، پیرو پیام قبلی ایشان که خواستار انسجام اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی بودند، بر وحدت اعضای شورای مرکزی حزب تاکید کردند.»

گرامی‌مقدم عنوان کرد: «دستور اول جلسه امروز مربوط به آئین‌نامه‌های داخلی حزب در خصوص نحوه اداره کمیته‌ها و دفاتر و شاخه‌ها بود که مجدداً به کمیته اجرایی ارجاع شد که در آنجا آئین‌نامه‌ها نهایی و اجرا شود.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه عنوان کرد: «دستور بعدی حزب در خصوص معرفی روسای کمیته‌ها و شاخه‌های حزب اعتماد ملی بود. براساس اساس‌نامه ‌می‌بایست دبیرکل روسا را تعیین و ابلاغ کنند اما آقای حضرتی به عنوان قائم‌مقام حزب در راستای هماهنگی با شورای مرکزی ابتدا روسای 10 کمیته و 10 شاخه را به رای شورای مرکزی گذاشتند تا نظر شورای مرکزی را هم جویا شوند.»

سخنگوی حزب اعتمادملی خاطرنشان کرد: «امیدواریم با تعیین روسا کمیته‌ها و شاخه‌ها امور اجرایی حزب به سرعت شروع شود و طبق اساسنامه اداره حزب به صورت قانونی ادامه پیدا کند.»

گرامی‌مقدم در پایان عنوان کرد: «در این جلسه تعدادی از مخالفان قائم‌مقامی الیاس حضرتی نیز در کنار سایر اعضا حضور داشتند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها