کد خبر: 225338
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۰۸:۴۳:۰۰
| |

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی

حتی انتقادهای درست را هم نباید علنی گفت/ همه نیروهای سیاسی باید از دولت حمایت کنند

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به طرح موضوع مذاکره ایران و آمریکا گفت: در وضعیت کنونی که دولت ترامپ مسائل داخلی ایران را رصد می‌کند انتقادهای درست را هم نباید علنی گفت بلکه همه اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل به‌طور جدی دولت را کمک و تقویت کنند و نیروهای خود را در اختیار دولت بگذارند.

حتی انتقادهای درست را هم نباید علنی گفت/ همه نیروهای سیاسی باید از دولت حمایت کنند
کد خبر: 225338
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۰۸:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| فضای سیاسی کشور در یک آزمون سخت قرار دارد. اصلاح طلبان و اصولگرایان نقدهای جدی به دولت روحانی دارند اما جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران آنقدر جدی است که بیش از هر زمان دیگری کشور به وحدت و انسجام نیاز دارد. اما برخی چهره ها مردم را ترغیب می کنند که نقدهای خود را علنی و در فضاهای عمومی بگویند اما آیا این رویکرد درست است؟ برای پاسخ به این سئوال با ناصر ایمانی به گفتگو نشستیم.

ناصر ایمانی در پاسخ به این سئوال که «آقای علم الهدی در نمازجمعه از مردم خواست علیه مجلس و دولت دست به اعتراض بزنند، به نظر شما در وضعیت سخت جنگ اقتصادی با آمریکا اصولگرایان باید چه رویکردی را در پیش گیرند، باید تشویق کنند که مردم به خیابان‌ها بریزند و اعتراض کنند یا آنکه مشوق وحدت و همگرایی و صبوری جامعه باشند؟» گفت: دفعه قبل هم که اعتراض ها و اغتشاش ها انجام شد آیت الله علم الهدی مطالبی را در نمازجمعه بیان کرد که بعضی شروع اعتراضات دی را به او نسبت دادند که البته حرف غلطی بود. روز جمعه نیز در نمازجمعه مشهد همین اتفاق افتاد.

وی افزود: در یکی دو ماه گذشته مقامات دولت آمریکا به ویژه ترامپ و پمپئو می گویند از اعتراضات مردم حمایت می کنند. یعنی الان تنها نقطه امید آمریکایی ها برای آنکه حرکتی در ایران شود همین اعتراضات و اعتصاب های داخلی است و بیشترین بهره برداری از این اتفاقات را حتما آمریکایی ها می کنند چون به این نتیجه می رسند که طراحی های شان علیه ایران اثر کرده بنابراین تحریم ها را سخت تر و جدی تر را اعمال می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: به عبارت دیگر اگر تظاهرات ها و اعتراض ها وجود نداشته باشد برنامه ها و طراحی های آمریکا نقش برآب می شود، در مقابل دست جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم های دولت ترامپ قوی تر خواهد شد. بحث من خطاب به اصولگراها و اصلاح طلب ها نیست. همه مردم عادی می دانند که در این شرایط اعتراض و تظاهرات کردن به نفع ترامپ است.

وی افزود: ضمن آنکه الان وظیفه همه نیروهای سیاسی فارغ از نام، عنوان و گرایش حمایت از دولت است. در وضعیت کنونی تا آنجا که می توانند باید انتقادها را هم کمتر مطرح کنند یا حداقل علنی نگویند. حضرت امام در جنگ تحمیلی فرمودند «حتی نقدهای درست را هم نگویید.» الان همان موقعیت است.

ایمانی تأکید کرد: معتقدم در وضعیت کنونی که دولت ترامپ مسائل داخلی ایران را رصد می کند انتقادهای درست را هم نباید علنی گفت بلکه همه اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل به طور جدی دولت را کمک و تقویت کنند و نیروهای خود را در اختیار دولت بگذارند. البته دولت هم وظایف خود را به طور جدی دنبال کند.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها