نرم‌افزار زائریار چه کمکی به حجاج کشورمان می‌کند

مسئول واحد راهنمایان زائران گفت: از همه زائران درخواست داریم که نرم‌افزار زائریار را بر روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده تا بدین وسیله برای برگزاری حجی آرام هم به ما و هم به خودشان کمک کنند.

نرم‌افزار زائریار چه کمکی به حجاج کشورمان می‌کند
کد خبر: 225479
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صحبت‌الله رحمانی مسئول واحد راهنمایان زائران با اشاره به ویژگی‌های نرم‌افزار زائریار اظهار کرد: این نرم‌افزار به زائران برای مسیریابی هتل خود یا محل انجام مناسک حج کمک کرده و دغدغه زائران را در این زمینه کم می‌کند.

وی با بیان اینکه در نرم‌افزار زائریار تمام مسیرهای مورد نیاز حجاج در مکه، مدینه، عرفه، منا و سایر محل‌ها مشخص شده است بیان کرد: زائران با این امکانی که در اختیار آنها قرار داده شده است می توانند خویشاوندان و دوستان خود در سایر هتل‌ها را نیز پیدا کنند بدین گونه که با نوشتن نام فرد مورد نظر در نرم‌افزار، هتل این فرد اعلام می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: کاربرد مهم دیگر نرم‌افزار زائریار درخواست کمک اضطراری است. زائری که مسیری را گم کرده یا اتفاقی برایش افتاده، با زدن گزینه کمک اضطراری می تواند برای مدیر کاروان خود پیام کمک ارسال کند و اگر مدیر کاروان تا سه دقیقه این پیام را مشاهده نکرد، پیام کمک برای دفتر راهنمایان زائران ارسال می‌گردد و ما فورا با این زائر تماس گرفته و وی را راهنمایی می‌کنیم.

رحمانی ادامه داد: از همه زائران درخواست داریم که نرم‌افزار زائریار را بر روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده تا بدین وسیله برای برگزاری حجی آرام هم به ما و هم به خودشان کمک کنند. تمام مسیر های هتل‌ها و محل انجام مناسک در این نرم‌افزار وجود دارد و خود زائران هم می‌توانند با استفاده از زائریار به زائرانی که مسیر خود را گم کرده‌اند، کمک کنند.

رحمانی خاطرنشان کرد:‌ زائران محترم می‌توانند از طریق لینک zaeryarapp.com نرم افزار زائریار را دانلود کنند؛ در کنار این نرم‌ افزار، شماره تلفن رایگان دفتر راهنمایان زائران در کارت‌های شناسایی حجاج وجود دارد. اگر زائری با ما تماس گرفته و تقاضای کمک کند، ما از طریق بی‌سیم، موقعیت آن فرد را به نیروهای خود اطلاع داده و به او کمک کرده و زائر را با خودرو به محل مورد نظر می‌رسانیم.

مسئول واحد راهنمایان زائران در پایان با اشاره به اینکه در هر شیفت 24 ساعته، 148 نیرو در حال خدمت به حجاج هستند گفت: روزانه بیش از 500 مورد مراجعه حجاج به نیروهای ما در ایستگاه‌‌های حمل و نقل سطح شهرو 450 مورد مراجعه در مسجدالحرام انجام می‌شود. همچنین 90 تماس تلفنی در روز با دفتر راهنمایان زائران گرفته می شود. تاکنون به حدود 6 هزار مراجعه و تماس حجاج پاسخ داده‌ایم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها