کد خبر: 225505
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۱:۰۰
| |

رئیس اتاق اصناف ایران مطرح کرد:

لایحه اصلاح قانون نظام صنفی در دولت

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: لایحه پیشنهادی اصلاح قانون نظام صنفی سال گذشته آماده بود ولی هنوز دولت این لایحه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم نکرده است.

لایحه اصلاح قانون نظام صنفی در دولت
کد خبر: 225505
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ۱۴:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی فاضلی رئیس­ اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه قانون نظام صنفی تاکنون چهار بار مورد بازنگری قرار گرفته است افزود: نخستین اصلاحیه این قانون سال 1358 از سوی شورای انقلاب و آخرین مورد مربوط به سال 1392 در مجلس شورای اسلامی بوده است.


رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر در این حوزه بسیار زیاد هستند گفت: اکثریت مجموعه تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه اصناف بر اساس قانون فعلی از اعضای دولت و سایر نهادها و بخش خصوصی کمترین نقش را در این حوزه دارد.


وی با بیان اینکه قانون نظام صنفی متعلق به بخش خصوصی است، افزود: متاسفانه بخش مدنظر در این قانون بسیار مظلوم واقع شده است.


فاضلی با اشاره به اینکه تصمیمات موجود در این قانون حداقل با وضعیت امروز اقتصاد مملکت به هیچ وجه سازگاری ندارد ادامه داد: اگر قرار بر حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و نگاه ها در جهت مسئولیت های داخلی است ضمن اعتماد سازی باید انجام امور کارها به دست افراد صاحب صلاحیت و خبره سپرده شود.


رئیس­ اتاق اصناف ایران با تاکید بر حضور بخش خصوصی در مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور گفت: متاسفانه در شرایط فعلی این چنین نیست.
فاضلی در ادامه از دیگر مباحث پیشنهادی جهت اصلاح و بازنگری قانون نظام صنفی را مربوط به تصمیم گیری و تصمیم سازی در خصوص تسهیلات پولی و مالی عنوان کرد و افزود: متاسفانه جای نمایندگان اصناف در این حوزه به شدت خالی است.


وی افزود: تامین مالی امور مربوط به بازرسی و نظارت مجموعه اصناف از جمله اشکالات جدی قانون فعلی نظام صنفی است.


رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: قانونگذار در تبصره 7 ماده 72 قانون مزبور،​ بودجه ای از محل دریافت جرائم جهت تامین مالی انجام این امور در نظر گرفته است­ که به هیچ وجه کافی نبوده و مبحث مربوطه باید اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها