نماینده خاش در مجلس:

در معرض تهاجم انواع بیماری‌ها از افغانستان و پاکستان هستیم

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: استان سیستان‌وبلوچستان در معرض تهاجم انواع بیماری‌های دو کشور نابسامان افغانستان و پاکستان از نظر بهداشتی قرار دارد.

در معرض تهاجم انواع بیماری‌ها از افغانستان و پاکستان هستیم
کد خبر: 225750
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی کُرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این سوال پیش می‌آید که استان سیستان‌وبلوچستان در کجای جدول ایران قرار دارد؟ چرا که هیچ‌گونه زیرساختی با شاخصه‌های بهداشتی در آن مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این که استان سیستان‌وبلوچستان امروز نیازمند کمک فکری، معنوی و مالی است بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، زیرا این استان با پراکندگی که از سیستان، چابهار و... دارد و عدم وجود زیرساخت‌های ریلی، هوایی، دریایی، زمینی و پراکندگی بسیار زیاد روستاها و سکونت‌گاه‌ها مواجه است، اما امروز هیچ‌گونه زیرساختی با شاخصه‌های بهداشتی ندارد.

کرد عنوان کرد: این استان در معرض تهاجم انواع بیماری‌های دو کشور نابسامان افغانستان و پاکستان از نظر بهداشتی قرار دارد. هم‌چنین تردد اتباع بیگانه نیز معضل دیگری است که این استان با آن دستن و پنجه نرم می‌کند.

وی گفت: در واقع فردی که مجمع خیرین را به وجود آورد مجاهدی است که در صدر اسلام با کفر جنگید برای این که انسانی را در بحث بهداشت و درمان نجات دهند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حضور وزیر بهداشت در اینگونه جلسات، خاطرنشان کرد: درست است که خیرین قدم‌های بزرگی را برای زدودن محرومیت در بهداشت و درمان برداشته‌اند، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بایستی در برنامه‌های خود استان سیستان‌وبلوچستان را مورد توجه ویژه‌ خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسخه‌ای را برای بازگشایی خانه‌های بهداشت، مراکز سلامت، بیمارستان و حداقل درمان بستر در مناطق دور افتاده که شاخص جمعیتی ندارند؛ نرم، شاخص محرومیت و عدم زیرساخت‌ها را مورد نظر قرار دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها