کد خبر: 225780
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۴:۰۰
| |

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان اعلام کرد:

گرانی کاغذ نشریات مکتوب همدان را با چالش جدی روبرو کرده است

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان گفت: گرانی کاغذ نشریات مکتوب همدان را با چالش جدی روبرو کرده است.

گرانی کاغذ نشریات مکتوب همدان را با چالش جدی روبرو کرده است
کد خبر: 225780
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۱ ۱۵:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد حمزه مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به گرانی قیمت کاغذ طی هفته های اخیر عنوان کرد: متاسفانه به دلیل گران شدن کاغذ از فردا روزنامه‌های همدان به ناچار در 4 صفحه منتشر خواهند شد و تعداد صفحات روزنامه ها کم می شود.

حمزه با بیان اینکه اگر همین روال ادامه پیدا کند مطبوعات به بایگانی تاریخ می‌پیوندند، گفت: متاسفانه با وجود وعده‌های داده شده مبنی بر تامین کاغذ مورد نیاز روزنامه‌ها، هنوز این وعده عملی نشده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان از احتمال تعطیلی برخی روزنامه های استان همدان در صورت حل نشدن مشکل کاغذ خبر داد و گفت: در استان همدان 3 روزنامه به صورت منظم منتشر می شود.

وی با اشاره به اینکه گرانی کاغذ نشریات مکتوب همدان را با چالش جدی روبرو کرده است، عنوان کرد: افزایش قیمت کاغذ به کیلویی 8 هزار تومان و چندبرابر شدن قیمت آن در کمتر از چندماه مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

حمزه بابیان اینکه چاپ روزنامه با کاغذ کیلویی 8 هزار تومان مقرون به صرفه نیست، عنوان کرد: گرانی کاغذ در چند هفته گذشته، نگرانی هایی را در میان ناشران و اهالی مطبوعات برانگیخته است چراکه این گرانی زنگ خطری برای ادامه حیات نشریات است.

وی با بیان اینکه متلاشی شدن صنعت نشر و چاپ نیز با گرانی کاغذ دور از ذهن نیست، گفت: دولت باید به کمک مطبوعات آمده و از تعطیلی نشریات جلوگیری کند.

حمزه همچنین از حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان طی هفته جاری خبر داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها