کد خبر: 225895
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۰:۲۳:۰۰
| |

۶۶ سال پیش در چنین روزی:

گدایان تهران جمع‌آوری شدند

منظورما این نیست که گدایان را ببریم و در محلی محبوس کنیم و به آنها غذای بخور و نمیری بدهیم، بلکه این گدایان را در آنجا تفکیک خواهیم کرد.

گدایان تهران جمع‌آوری شدند
کد خبر: 225895
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۰:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| از امروز به‌دستور شهرداری تهران و با همکاری مأموران شهربانی، جمع‌آوری گدایان و متکدیان شروع شد. برای این منظور کامیون‌های شهربانی، گداها را به‌وسیله پاسبانان از کوچه‌ها و خیابان‌ها جمع می‌کردند و به‌محل بنگاه تعاون عمومی واقع در امین‌آباد می‌بردند.

این بار برخلاف گذشته که فقط گدایان معلول جمع‌آوری می‌شدند، دستور داده شده است تمامی متکدیان اعم از سالم یا ناسالم، پیر و جوان و بچه را به بنگاه تعاون ببرند.

آقای امینی کفیل شهرداری تهران در این باره گفت: منظورما این نیست که گدایان را ببریم و در محلی محبوس کنیم و به آنها غذای بخور و نمیری بدهیم، بلکه این گدایان را در آنجا تفکیک خواهیم کرد.

معمولاً متکدیان به چند دسته تقسیم می‌شوند، عده‌ای هستند که از شهرها و مراکز خود به تهران آمده‌اند و استطاعت بازگشت ندارند، برای این عده وسایل مسافرت فراهم خواهد شد تا به مراکز خود بازگردند و در آنجا به‌کار مشغول شوند.


دسته دیگر افرادی هستند که می‌توانند کار کنند ولی سرمایه و قدرت مالی ندارند، اینها را نیز در کارگاه‌هایی که ایجاد خواهد شد مشغول به‌کارخواهیم نمود تا پس از آنکه کاملاً دررشته‌ای استاد و آزموده شدند، سرمایه‌ای به آنان داده شود تا مستقلاً کسب و زندگی نمایند.در بین این دسته، کسانی که شغلشان گدایی است و حاضر نیستند کار دیگری بکنند نیز یافت می‌شوند که آنها را مجبور به‌کار خواهیم کرد.

عده دیگر، اطفال ولگرد هستند که بایستی تربیت شوند. این عده براثر آنکه مجازات‌های شدید به ایشان تعلق نمی‌گیرد همه کار می‌کنند و رفته رفته افرادی شرور و خطرناک بار می‌آیند، ولی اگر از هم‌اکنون به تربیت آنان همت شود ممکن است از انحرافشان جلوگیری گردد.

در هر حال مقصود از جمع‌آوری گداها این است که آنها را ازاین وضع نجات دهیم و مردم را نیز از دست ایشان خلاص نماییم، بنابراین کسانی که واقعاً میل به تکدی و گدایی ندارند، بایستی با میل و رغبت از این اقدامات استقبال کنند.

منبع: ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها