کد خبر: 226033
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

سرپرست وزارت کار:

اشتغال مولد و پایدار زنان روستایی بسیار ارزشمند است

سرپرست وزرات کار گفت: اشتغال می تواند نشاط شادابی مبارزه با فقر و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد.

اشتغال مولد و پایدار زنان روستایی بسیار ارزشمند است
کد خبر: 226033
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزرات کار و رفاه و تعاون اجتماعی در اولین همایش نقش تعاونی های دهیاری در توسعه روستایی تصریح کرد: اشتغال می تواند نشاط شادابی مبارزه با فقر و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد. یکی از نکات مهم در اشتغال زایی فعال سازی و حمایت همه جانبه از تعاونی ها است و در تعاونی ها ایده و فکر وجود دارد و متاسفانه ما سیاستمداران تاکنون نتوانسته ایم از آنها استفاده کنیم و حمایت های بیرونی را از آن ها دریغ کرده ایم.

بندپی افزود: تعاونی ها اهرم بسیار مناسبی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و در اولیت بخش روستایی و کشاورزی هستند. عدم توجه اصولی و خصوصی شرایطی برای روستاییان فراهم کرده که ما امروزه شاهد مهاجرت روستاییان هستیم.

وی با اشاره به مهاجرت بیست میلیون و 700 هزار نفر از روستاها افزود: در کشورهای توسعه یافته به زمینه های ماندگاری روستاها توجه می‌شود. ما باید هر مانعی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کنیم و زمینه ماندگاری روستاییان را فراهم کنیم. دهیاری ها در این زمینه نیرویی بالقوه و موثر خواهند بود.

بندپی در خصوص اشتغال زنان روستایی گفت: اشتغال مولد و پایداری که زنان روستایی می توانند تولید کنند بسیار برای ما ارزشمند است و آنها می توانند بسیار کارساز باشند.

محسنی‌ بندپی عنوان کرد: بررسی های آماری نشان داده است که 76 درصد افرادی که دچار فقر شده اند در روستاها زندگی می کنند. تعاونی ها یکی از عوامل موثری هستند که می توانند در کاهش این امر موثر باشند. کار بزرگی که امروزه در حال انجام است، پیوند بین ظرفیت های کاری و اشتغال در روستا در زمینه های مختلف روستایی چون بهداشتی، فنی، تولید فناوری غذایی و صنایع دستی است. ما از وزرات جهاد کشاورزی، وزرات کشور و سایر وزرات خانه ها می خواهیم که با ما همکاری کنند.

وی با اشاره به تعداد دهیاری ها در کشور گفت: در حال حاضر 19 هزار دهیاری و 950 تعاونی در کشور وجود دارد. اگر وزرات خانه ها با ما همکاری کنند، میتوانیم شاهد ایجاد 19 هزار تعاونی در پایان سال 97 باشیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها