کد خبر: 226132
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۰۹:۲۲:۰۰
| |

محمدعلی نجفی مطرح کرد:

اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با پدیده‌ خشکسالی

استاندار البرز با بیان اینکه البرز با خشکسالی تمام عیار درگیر است که باید کمربند همت را برای پیشگیری از این پدیده محکم تر ببندیم، گفت: باید تدابیر ویژه ای برای پیشگیری از گسترش خشکسالی ها اندیشید.

اتخاذ تدابیر ویژه برای مقابله با پدیده‌ خشکسالی
کد خبر: 226132
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی نجفی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های هواشناسی استان در محل اداره کل هواشناسی البرز که با حضور رئیس سازمان هواشناسی کشور برگزار شد، افزود: جای خرسندی دارد که امروز شاهد افتتاح یکی از مراکز تحقیقاتی و عملیاتی بزرگ کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از چنین پروژه هایی، امید را در جامعه افزایش می دهد، ادامه داد: استان البرز در بخش مختلف تحقیقاتی، کشاورزی، محیط زیست و گردشگری، مدیریت پروژه ها و بحران ... دارای جایگاه ویژه ای در کشور است.

نجفی گفت: تغییرات دما در شهرستان های استان خساراتی را در بر داشته که بخش بزرگی از این حوادث را می توان با سرمایه گذاری بجا و بموقع در حوزه های تحقیقاتی در جهت پیش بینی صحیح وضعیت هوا، پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیقات در راستای بهره وری بیشتر و صرفه جویی در مصارف، افزود: در بحث آزادراه تهران - شمال در مسیر 33 کیلومتر از همت تا شهرستانک حدود هزار میلیارد تومان صرفه جویی در بنزین خواهیم داشت.

استاندار البرز عنوان کرد: با سرمایه گذاری های علمی و تخقیقاتی و اجرای اهداف پژوهش ها می توان بازگشت سرمایه و کاهش خسارات را طی بازه زمانی کوتاه، بر اساس پیش بینی و پیشگیری، تضمین کرد.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در چنین دیدارهایی همواره به تبیین جایگاه البرز در کشور پرداخته ام چراکه نگاه استانی به البرز، یک اشتباه بزرگ راهبردی محسوب می شود.

نجفی افزود: 35 میلیون تردد خودرو در تعطیلات نوروز نشان از اهمیت راه های البرز دارد و این حجم از ترددها بار سنگینی از مسئولیت را به دوش البرز دارد.

وی با بیان اینکه البرز با خشکسالی تمام عیار درگیر است که باید کمربند همت را برای پیشگیری از این پدیده محکم تر ببندیم عنوان کرد: باید تدابیر ویژه ای برای پیشگیری از گسترش خشکسالی ها اندیشید.

استاندار البرز گفت: البرز استانی با اهمیت در کشور است و علی رغم نوپایی و مساحت کم، جمعیتی 3 میلیونی با رشد فزاینده اگر حضور جدی نداشته باشیم از این روند جا می مانیم.

وی افزود: تراکم البرز 10 و نیم برابر متوسط کشور است و شهر کرج جزو شهرهای استثنا کشور در این حوزه است بنابراین تمامی این امور می طلبد که خود را برای مقابله با حوادث و آسیب ها آماده کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه البرز روی ریل توسعه و پیشرفت با سرعت در حال حرکت است، خاطرنشان کرد: مسافربری شدن فرودگاه پیام که در شهریور ماه امسال افتتاح می شود، از جمله اقدامات بزرگ در استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برنامه و پروژه های البرز تاثیر ملی دارد، گفت: بر این اساس باید اهداف البرز را با نگاه ویژه ملی دنبال کرد. این استان مستعد بخش بزدگی از حوادث طبیعی است که باید با تدابیری از پیش تعیین شده در کاهش خسارات کمک کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها