کد خبر: 226339
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دکترین نواصولگرایی مبهم است/ اصولگرایان ابتدا از عملکرد احمدی‌نژاد عذرخواهی کنند/ ضعف عملکرد شورای‌ عالی اصلاح‌طلبان دغدغه اصلاح اصلاحات را به وجود آورد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی می‌توان از حرف‌های جدید اصولگرایان استقبال کرد که آنها درباره نقاط عطفی که انتخاب‌هایشان بر ملت هزینه وارد کرده، از مردم عذرخواهی کنند.

دکترین نواصولگرایی مبهم است/ اصولگرایان ابتدا از عملکرد احمدی‌نژاد عذرخواهی کنند/ ضعف عملکرد شورای‌ عالی اصلاح‌طلبان دغدغه اصلاح اصلاحات را به وجود آورد
کد خبر: 226339
|
۱۳۹۷/۰۵/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند روز گذشته محمدباقر قالیباف اعلام کرد که مانیفست نواصولگرایی تدوین شده است. این در حالی است که از مدت‌ها قبل قالیباف بحث نواصولگرایی را مطرح کرده و پیگیر آن است. واکنش‌هایی که عمدتاً از سوی اصولگرایان درباره صحبت‌های قالیباف صورت گرفته، بر این اساس بوده که از این موضوع اطلاعی ندارند و بحث نواصولگرایی برای آنها مبهم است. حال باید منتظر ماند تا مانیفست نواصولگرایی منتشر شود و بعد واکنش‌های اصولگرایان را در این رابطه دید. از سوی دیگر باید به این موضوع هم توجه کرد که واکنش اصلاح‌طلبان به نواصولگرایی چیست؟

در این راستا عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب به «اعتمادآنلاین» گفت: همانطور که آقای باهنر اعلام کرد که خیلی از چارچوب بحث آقای قالیباف و دکترین نواصولگرایی چیزی را متوجه نشده، طبیعتاً ما هم چیزی متوجه نشده‌ایم. به طور کلی این واژگان جدیدی که در هر دو جناح آمده خیلی قابل فهم نیست؛ نه نواصلاح‌طلبی و نه نواصولگرایی.

او افزود: هر گفتمان سیاسی از جمله دو گفتمان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی که متمایز از هم هستند برای اینکه مخاطب داشته باشند باید روزآمد بمانن و مدام خود را نوسازی کنند.

ناصری ادامه داد: این موضوع تا به حال در حوزه اصلاح‌طلبی از سال 76 و به خصوص بعد از پایان دولت اصلاحات کاملاً مورد توجه بوده و ویرایش جدید گفتمان اصلاحات همیشه مدنظر هم چهره‌های شاخص اصلاحات و هم رهبری جبهه اصلاحات یعنی آقای خاتمی بوده است.

او درباره نظر اصلاح‌طلبان درباره تغییرات گفتمانی در جریان اصولگرایی گفت: وقتی می‌توان از حرف‌های جدید اصولگرایان استقبال کرد که آنها درباره نقاط عطفی که انتخاب‌هایشان بر ملت هزینه وارد کرده، از مردم عذرخواهی کنند؛ اگر حمایت اصولگرایان نبود آقای احمدی‌نژاد پیروز انتخابات نمی‌شدند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد وضع مملکت بسیار بهتر بود.

ناصری اضافه کرد: بنابراین اگر اصولگرایان هزینه‌ای را بر ملت تحمیل کردند باید رهبران جبهه اصولگرایی و احزاب سنتی و معتدل آنها، طی بیانیه‌ یا نامه‌ای خطاب به مردم اشتباه خود را متذکر شوند و عذرخواهی کنند. این گامی بسیار بزرگ برای اصولگرایی و در راستای آشتی، وحدت و انسجام ملی است. البته همین کار را هم در آینده شاید اصلاح‌طلبان مجبور شوند، در مورد آقای روحانی انجام دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بحث نواصلاح‌طلبی خیلی از لحاظ مفهومی با اصلاحات و پدیده اصلاح‌گری، مشکلی نداشتند و ندارند و بحث مطرح‌کنندگان اصلاح اصلاحات، معطوف به تشکیلات اصلاحات و ضعف عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بوده است؛ شورایی که در دو ساله گذشته تنها در انتخابات‌ها فعال بود و در انتخابات شورای شهر غیرشفاف عمل کرد.

او در پایان ادامه داد: به دلیل عملکرد شورای عالی اصلاح‌طلبان این دغدغه در میان اصلاح‌طلبان شکل گرفت که باید اصلاحات، اصلاح شود. ساختار مفهومی و گفتمانی اصلاحات مشکلی ندارد و بیشتر ایرادات بر سر ساختارهای تشکیلاتی اصلاح‌طلبان و یا افراد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها