رئیس جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

ایجاد کارخانه 80 هزار تنی فرآوری میوه در مریوان

رئیس جهاد کشاورزی کردستان از سرمایه‌گذاری 350 میلیارد تومانی یک سرمایه‌گذار در مریوان جهت ایجاد کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: این کارخانه ظرفیت فرآوری 75 تا 80 هزار تن میوه را دارد و جزء بزرگترین کارخانه‌های فرآوری در کشور خواهد بود.

ایجاد کارخانه 80 هزار تنی فرآوری میوه در مریوان
کد خبر: 226528
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۴ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| خالد جعفری رئیس جهاد کشاورزی کردستان در جلسه‌ای با اعضای شورای اسلامی استان کردستان، پس از بیان مشکلات کشاورزان و دامپروران شهرستان‌های استان از سوی نمایندگان شورا، اظهار کرد: بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش فعالیت اقتصادی و منبع درآمد درصد زیادی از مردم کردستان است که 27 درصد تولید ناخالص داخلی استان را نیز مربوط به این بخش است.

وی با اشاره به پیش‌بینی خرید یک میلیون تن گندم در استان، افزود: تا دیروز 925 هزار تن گندم در استان خریداری شده که هزار و 600 میلیارد تومان ثروت به کشاورزان می‌رساند.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: ظرفیت سیلوهای استان 550 هزار تن است که 80 هزار تن آن دولتی و بقیه مربوط به بخش خصوصی است هم‌چنین علاوه‌بر این میزان 230 هزار تن نیز ظرفیت تعاون روستایی و انبارهاست.

وی تصریح کرد: تا کنون 210 هزار تن گندم حمل شده که 180 هزار تن آن به سایر استان‌ها و 30 هزار تن نیز به کارخانجات آرد استان انتقال داده شده است و روزانه در استان 8 هزار تن حمل می‌شود و این درحالیست که نیاز استان 15 هزار تن است و پیگیر افزایش آهنگ حمل گندم هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه مصرف استان 240 هزار تن است، گفت: مابقی تولید استان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود و در مجموع 10 درصد تولید گندم کشور بر عهده استان کردستان است.

وی از بهره برداری از سه سیلو با ظرفیت 80 هزار تن در شهرستان‌های کامیاران، دهگلان و سریش آباد خبر داد و افزود: تا پایان امسال این سیلوها به بهره برداری خواهد رسید و به این ترتیب ظرفیت سیلوهای استان به 630 هزار تن میرسد.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: ظرفیت سدهای استان 2.8 میلیارد متر مکعب است که در کردستان 300 متر مکعب از آن در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علیرغم 5 میلیارد متر مکعب رواناب 11 درصد از اراضی استان آبی است، خاطرنشان کرد: 52 هزار هکتار از اراضی آبی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار است که دو برابر میانگین کشوری است.

جعفری ضمن اعلام حمایت از روستاییان با اعطای تسهیلات جهت توسعه دامپروری و کشاورزی، اظهار کرد: با افزایش قیمت شیر و گوشت، دوران طلایی دامداری در استان آغاز شده و رونق دامپروری در حال حاضر در استان اجتناب ناپذیر است.

وی از سرمایه گذاری 350 میلیارد تومانی یک سرمایه گذار در مریوان جهت ایجاد کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی خبر داد و یادآور شد: این کارخانه ظرفیت فرآوری 75 تا 80 هزار تن میوه را دارد و جزء بزرگترین کارخانه‌های فرآوری در کشور خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: علاوه بر فرآوری میوه، تولید عصاره مالت هم در این کارخانه صورت خواهد گرفت که کشور را از صادرات این محصول بی نیاز خواهد کرد و اولین واحد کشوری تولید عصاره مالت در کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها