فرج‌الله رجبی نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

سوال‌کنندگان از روحانی را تخطئه نکنیم/ تمام مشکلات کنونی حاصل عملکرد دولت نیست

یک عضو فراکسیون امید گفت: مدت‌ها است که روسای سه قوه تحت دستور رهبر انقلاب جلسات مستمر می‌گذارند و تصمیماتی را گرفته و آن‌ها را عملیاتی و ابلاغ می‌کنند. ما در جریان تصمیم‌گیری نیاز به هم‌افزایی داریم و امروز انگشت نشانه به سمت دولت گرفتن کمکی نمی‌کند.

سوال‌کنندگان از روحانی را تخطئه نکنیم/ تمام مشکلات کنونی حاصل عملکرد دولت نیست
کد خبر: 226566
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرج الله رجبی نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به طرح سؤال از رییس جمهور، گفت: ما باید حدود اختیاراتی را که قانون برای نمایندگان به رسمیت شناخته به رسمیت بشناسیم. نباید اگر یک نماینده از اختیارات خودش برای طرح سؤال از رییس جمهور و یا وزیری استفاده می‌کند، از ابتدا تخطئه‌اش کنیم و با نگاه منفی به موضوع نگاه کنیم. آن‌هایی هم که طرح سؤال از رییس جمهور را امضا نکرده‌اند باید حقوقشان به رسمیت شناخته شود. بنابراین باید این موضوع را به‌عنوان اختیار قانونی برای طرفین در نظر گرفت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مسائل امروز مملکت ما مسائل بسیار پیچیده‌ای است البته بخشی از آن به دولت برمی‌گردد اما قسمتی از آن‌هم به دلیل شرایط و وضعیت کلان اقتصادی است بنابراین نمی‌توان گفت کلیه اختیارات در چارچوب وظایف رییس دولت است که در مورد آن پاسخ بدهد. البته ما حتماً به سیاست‌های ارزی و سیاست دولت در مورد سکه انتقاد داریم و معتقدیم که خوب عمل نشده است. اما این موضوع به معنای آن نیست که تمام اتفاقاتی که افتاده را نتیجه تصمیمات دولت می‌دانیم.

رجبی گفت: نباید این‌گونه القا شود که دولت در قبال مشکلات سکوت کرده و بی‌تفاوت است و بر اساس فشار مجلس می‌خواهد کار کند. چون این موضوع به اعتماد عمومی لطمه وارد می‌کند. مدت‌ها است که روسای سه قوه تحت دستور رهبر انقلاب جلسات مستمر می‌گذارند و تصمیماتی را گرفته و آن‌ها را عملیاتی و ابلاغ می‌کنند. بنابراین مجموعه نظام درصدد این است که مشکلات را با همکاری و هم‌افزایی حل کند.

او ادامه داد: ما در جریان تصمیم‌گیری نیاز به هم‌افزایی داریم و امروز انگشت نشانه به سمت دولت گرفتن ولو اینکه دولت در بسیاری از حوزه‌ها ممکن است مقصر باشد، کمکی نمی‌کند و اعتماد عمومی که می‌تواند منجر به حضور روسای سه قوه در یک نشست و تصمیماتی برای حل مشکلات شود، در این شرایط ممکن است تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون عمران گفت: بهتر بود قبل از ورود مجلس، دولت اقدام به ترمیم کابینه می‌کرد تا استیضاح‌ها کلید نمی‌خورد. در حال حاضر عملکرد وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی زیر ذره‌بین است درحالی‌که من معتقدم چهره‌های دیگری در دولت وجود دارند که اگر عملکردشان ارزیابی شود، مسئولیتشان در مشکلات فعلی بیشتر است. درصورتی‌که ممکن است در صف اول نباشند.

رجبی تاکید کرد: من معتقدم وزیر راه و شهرسازی مسئولیتش در وقوع چنین شرایطی بیشتر از سایر کابینه است. درحالی‌که 5 سال فرصت داشته تا بازاری برای سپرده‌های مردم پیدا کند این بازار را نتوانسته مدیریت کند و هیچ برنامه‌ای نداشته است. اگر بازاری برای سرمایه مردم پیدا می‌شد، سرمایه به سمت بازار سکه یا ارز نمی‌رفت اما اگر بازار مسکن را برای مردم مهیا کرده بودند حداقل اگر اثر تورمی داشت تعدادی خانه به دست مردم می‌رسید و فعالیت در حوزه اقتصادی ایجاد می‌شد.

او افزود: دولت می‌داند که نقص کجاست. بنابراین آقای روحانی باید بدون معذوریت و تعارف، وزرایی را که در این ماجرا دخیل هستند که ممکن است وزرای صف اول هم نباشند عوض و چهره‌های کم‌تحرک را حذف کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها