هاشم صباغیان، وزیر کشور دولت موقت در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین:

ما ایرانی، مصدقی و مسلمان هستیم/ نه مطهری را رد می‌کردیم و نه شریعتی را/ برخی به دنبال نقطه ضعف از دولت موقت بودند/ امیرانتظام را نقطه ضعف گرفتند/ دولت موقت عاری از خطا هم نبود

بازخوانی پیروزی انقلاب، تشکیل دولت موقت و سقوط آن را می‌توانید در گفت‌وگوی ویدئویی هاشم صباغیان اولین وزیر کشور دولت جمهوری اسلامی با «اعتمادآنلاین» ببینید.

حجم ویدیو: 185.26M | مدت زمان ویدیو: 01:34:09 دانلود ویدیو
کد خبر: 226577
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عظیم محمودآبادی- در این گفت‌وگو، مهم‌ترین چالش‌های سیاسی یازده ماه نخست انقلاب به بحث گذاشته شده است. چالش‌هایی که امنیت هواپیمای امام و نشستن آن در فرودگاه تهران تا بحران دولت موقت بر سر عباس امیرانتظام و سقوط کابینه مهندس مهدی بازرگان را شامل می‌شود.

صباغیان فراز و فرود همراهی خود با مهندس بازرگان را از اولین‌باری که او را در کلاس «ترمودینامیک» دانشکده فنی دانشگاه تهران به عنوان استاد خود دید تا روزی که در فرودگاه مهرآباد برای همیشه از او خداحافظی کرد شرح می‌دهد. شرح زندگی سیاسی و سابقه مبارزاتی قبل از انقلاب او نیز بخشی از این گفت‌وگو را تشکیل می‌دهد. این گفت‌وگوی ویدئویی زمانی در استودیوی «اعتماد آنلاین» ضبط شد که مرحوم عباس امیرانتظام سخنگوی دولت موقت هنوز در قید حیات بود. در این گفت‌وگو انتقاداتی که نسبت به انتساب امیرانتظام به ویژه از سوی دوستان مهندس بازرگان مطرح بود به بحث گذاشته شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها