کد خبر: 226685
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۳:۴۳:۰۰
| |

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد:

جمع‌آوری یکساله متکدیان مشروط به همکاری سایر دستگاه‌ها است/ وزارت بهداشت هیچ همکاری نمی‌کند

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: آنچه افشانی تحت عنوان جمع‌آوری یکساله متکدیان مطرح کرده، مشروط به همکاری چند جانبه ارگان‌های مسئول است.

جمع‌آوری یکساله متکدیان مشروط به همکاری سایر دستگاه‌ها است/ وزارت بهداشت هیچ همکاری نمی‌کند
کد خبر: 226685
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۳:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر نعمتی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، با اشاره به وعده شهردار تهران مبنی بر پاکسازی تهران از متکدیان تا یکسال آینده اظهار داشت: تحقق این موضوع منوط به همکاری سازمان بهزیستی، کمیته امداد و وزارت بهداشت و درمان است، البته نیروی انتظامی و قوه قضاییه هم وظایفی بر عهده دارند که تا کنون به بهترین شکل وظایف خود را انجام داده‌ اند.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: وزارت بهداشت تاکنون هیچ همکاری نداشته است و اگر وزارت بهداشت وظایف خود را در این زمینه طبق مصوبات به درستی انجام دهد، قطعا تا یک سال آینده متکدیان از سطح شهر جمع‌آوری خواهند شد.


وی تصریح کرد: بسیاری از متکدیان دارای انواع بیماری هستند و شهرداری باید بتواند بعد از جمع‌آوری، آن‌ها را به محل‌های مناسب نگهداری از بیماران روانی و یا کسانی که دارای زخم باز هستند، تحویل دهد.

نعمتی با بیان اینکه 70 درصد متکدیان از سایر شهرهای ایران می‌آیند،‌ گفت: از 30 درصد باقی مانده، 8.5 درصد اتباع خارجی و بقیه متعلق به حواشی تهران هستند.

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در حوزه جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار نیازمند همکاری بهزیستی، کمیته امداد،‌ناجا و قوه قضاییه هستیم، گفت: مسئولان نیروی انتظامی و قوه قضاییه در این زمینه همکاری خوبی دارند.

وی افزود: برای موفق شدن در زمینه جمع‌آوری نیازمند تغییر رفتار دستگاه‌های دیگر هستیم و با روند فعلی به جایی نخواهیم رسید و آنچه که افشانی شهردار تهران در خصوص جمع‌آوری یکساله متکدیان اعلام کرد، مشروط به همکاری سایر دستگاه‌ها است.

نعمتی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت اصلا پای کار نیست، ادامه داد: کمیته امداد و بهزیستی هم باید با قبول مسئولیت نسبت به ساماندهی متکدیان و برگرداندن آن‌ها به شهرهایشان اقدام کنند و اگر این کارها انجام شود تا یکسال دیگر در تهران متکدی نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها