معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عنوان کرد:

صنعت گردشگری، راهی برای رسیدن به مهاجرت معکوس در روستاهاست

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ایجاد زیرساخت صنعت گردشگری سبب مهاجرت معکوس در روستاها می‌شود.

صنعت گردشگری، راهی برای رسیدن به مهاجرت معکوس در روستاهاست
کد خبر: 226689
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۵ ۱۳:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در آیین افتتاح دفتربرنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان زنجان، اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی راهکاری برای توسعه پایدار و جلوگیری از مهاجرت است که خوشبختانه تاکنون در این زمینه قدم‌های مؤثری برداشته شده است.

این مسئول ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق زیرساخت‌های لازم در زمینه صنعت گردشگری راهکاری برای ماندگاری اهالی روستاها است و توسعه مشاغل اقتصادی در روستاها می‌تواند نقش اساسی در مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها و حتی مهاجرت معکوس داشته باشد.

وی افزود: توانمندسازی جوامع محلی و توسعه اشتغال در سطح روستاها امری ضروری است و توانمندسازی جوامع محلی و نقش موثری که در راستای توسعه مناطق روستایی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی می‌توانند، ایفا کنند، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌حل‌ها برای غلبه بر معضلات مناطق روستایی محسوب می‌شود.

شاملو به ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم محلی و رشد اقتصادی مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: توانمندسازی جوامع محلی موجب حضور مداوم و همه‌جانبه روستائیان در عرصه فعالیت روستایی و هدایت و توجه دادن روستائیان به افزایش انگیزش‌های خودباوری و خوداتکایی منجر به بهبود محیط‌های فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در روستا می‌شود که بدون این امر مهم توسعه روستا امکان‌پذیر نیست.

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان، اظهار کرد: توجه به توسعه روستایی با محوریت ایجاد اشتغال برای روستاییان امری ضروری است و باید جدی گرفته شود همچنین ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، افزایش ثروت، بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه در سطح روستاها از مهمترین رویکردها در توسعه به شمار می‌آید.

مهرداد سلطانی ادامه داد: باید با مشارکت روستائیان یک تحرک واقعی در جهت بسترسازی برای مشاغل جدید در روستاها ایجاد کنیم و بدانیم که مشارکت روستاییان در امور اقتصادی و توسعه روستاها امری کاملا ضروری است و جذب سرمایه‌گذار، مشارکت در انجام طرح‌های تولیدی، خانه‌های بوم‌گردی، خدمات گردشگری و هر طرحی که منجر به فعالیت اقتصادی در روستا بشود، به عنوان مشاغل جدید باید مورد توجه روستائیان و دست‌اندرکاران توسعه روستایی قرار بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها