یدالله طاهرنژاد، عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به جلسه سوال از رئیس‌جمهور در مجلس در گفت‌‌وگو با «اعتمادآنلاین»

رئیس‌جمهور فردا یک رسالت تاریخی بر دوش دارد/ نماینده‌ها حتی از درگیری بین خودشان هم ابایی ندارند/ روحانی باید فردا بین حفظ آرامش یا بازسازی محبوبیتش یکی را انتخاب کند

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به صحبت‌هایی که احتمال دارد رئیس‌جمهور در روز حضور در مجلس بیان کند، گفت: آقای رئیس‌جمهور باید بین شرایط‌ عمومی کشور، حفظ آرامش و موقعیت خود و حفظ محبوبیتی که دارد یا به دست آوردن جایگاهی که از دست داده است یکی را انتخاب کند.

رئیس‌جمهور فردا یک رسالت تاریخی بر دوش دارد/ نماینده‌ها حتی از درگیری بین خودشان هم ابایی ندارند/ روحانی باید فردا بین حفظ آرامش یا بازسازی محبوبیتش یکی را انتخاب کند
کد خبر: 226865
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یدالله طاهرنژاد، عضو حزب کارگزاران سازندگی درباره سوال نمایندگان از رییس‌جمهوری که فردا انجام می‌شود و مباحثی که رییس‌جمهوری در این جلسه باید به آن اشاره کند، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: مشخص و مسلم این است که آقای رییس‌جمهور باید به سوالاتی که نمایندگان مطرح کرده‌اند، پاسخ دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان کرد: منتها ضرورتا یک جاهایی ایشان مجبور می‌شود در توضیحات خود موانعی را که باعث دست نیافتن یا عدم تحقق وعده‌ها و برنامه‌ها شده هم تبیین کند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به صحبت‌هایی که احتمال دارد رییس‌جمهور در روز حضور در مجلس بیان کند، گفت: اما به هر حال آقای رییس‌جمهور باید بین شرایط‌ عمومی کشور، حفظ آرامش و موقعیت خود و حفظ محبوبیتی که دارد یا به دست آوردن جایگاهی که از دست داده است یکی را انتخاب کند.

طاهرنژاد ادامه داد: البته یک راه‌حل بینا‌بین هم هست و آن هم این است که رییس‌جمهور در حد بسیار محدودی وارد حوزه‌هایی شود که ایجاد تنش می‌کند و از طرح موضوعاتی که باعث التهاب بیشتر جامعه می‌شود، پرهیز کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه بیان کرد: به هر حال شرایط کشور هم در حال حاضر به گونه‌ای است که جامعه خیلی آماده پذیرش حرف‌های جدید، نقل‌های جدید و نقدهای جدید است.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که اگر رییس‌جمهور حتی آنگونه که شما می‌گویید محدود صحبت و چیزهای اندکی را عنوان کند، تاثیری بر وضعیت کشور خواهد داشت، عنوان کرد: موضوع این است که اینگونه سخن گفتن رییس‌جمهور همه چیز را در جامعه تشدید نمی‌کند وگرنه این کار برای خود او دستاوردی ندارد.

طاهرنژاد در ادامه تاکید کرد: رییس‌جمهور اگر بخواهد از خود دفاع کند باید به صورت بسیار عمیق و تحلیلی موانع را تبیین کند و طبیعتا اگر چنین کاری انجام دهد طرف مقابل را به پاسخگویی تحریک می‌کند و این خود باب تنش جدید در جامعه را باز و التهاب ایجاد می‌کند. آن‌وقت بار دیگر بر بازار تاثیر خواهد گذاشت و معیشت مردم با تنگنای بیشتری مواجه می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به سختی کاری که روحانی پیش رو دارد، عنوان کرد: رییس‌جمهور در حال حاضر یک رسالت تاریخی را به عهده دارد؛ یعنی باید بتواند روی خطی حرکت کند که علاوه بر پاسخ به سوالات فضا را هم به سمت تنش و التهاب نبرد.

او در پاسخ به این سوال که از بین سه راهکاری که ارائه کردید فکر می‌کنید بهتر باشد رییس‌جمهور کدام را انتخاب کند، بیان کرد: من فکر می‌کنم آقای رییس‌جمهور با توجه به منش و رفتاری که از ایشان سراغ داریم راه بینابین را انتخاب کند و در این حد که به برخی از مسائل اشاره کند، مباحثی را مطرح کند اما وارد موضوعاتی که ایجاد التهاب می‌کند و مخالفانش را به پاسخگویی تحریک می‌کند، نمی‌شود.

عضو حزب کارگزاران سازندگی همچنین با اشاره به نامناسب و غیرضروری بودن زمان طرح سوال از رییس‌جمهوری در شرایط کنونی کشور، گفت اگر چه حق مجلس است که سوال و استیضاح تحقیق و تفحص کند، اما الان که جامعه نیاز به آرامش دارد میشد بسیاری از این سوالات را در گفت‌وگوی رودرو با آقای رییس‌جمهور حل کرد.

او افزود: نمایندگان که هر زمان که لازم بدانند به رییس‌جمهور دسترسی دارند و اگر بخواهند می‌توانند این موضوعات را در جلسه‌های خصوصی و رودررو مطرح کنند و پاسخ بگیرند. در واقع این طرف قضیه هم آنچنان مدبرانه عمل نکرده‌اند.

طاهرنژاد همچنین در پاسخ به این موضوع که حتی اگر رییس‌جمهوری تنها بخشی از مباحث را مطرح کند به نظر شما این مجلس ظرفیت شنیدن موضوعاتی را که رییس‌جمهوری مطرح می‌کند دارد، تاکید کرد: البته این مجلس نشان داده که خودش هم در درون خود ایجاد تنش می‌کند. نماینده‌ها حتی از درگیری بین خودشان هم ابایی ندارند.

او در ادامه افزود: همان‌طور که در جریان استیضاح وزیر کار در شبکه‌های اجتماعی شاهد بودیم که نمایندگان به همدیگر توهین کردند و اتهام بستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر عدم تحمل برخی نمایندگان مجلس نسبت به مباحثی که احتمالا رییس‌جمهور طرح خواهد کرد، گفت: به هر حال در چنین مجلسی اگر زمینه تحریک فراهم شود ممکن است کنترل آن حتی از دست هیئت‌رئیسه هم خارج شود. من فکر نمی‌کنم برخی از نمایندگان بتوانند با آرامش، تحمل و تامل به سخنانی گوش فرا دهند که باب میلشان نیست. حداقل آن جبهه سوال‌کننده بعید است که تحمل شنیدن پاسخ‌هایی از این دست را داشته باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها