محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس:

 محسنی بندپی از نمایندگان سخنران در جلسه استیضاح شکایت کرد/ 20 پرونده به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس رسیده است

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل مباحثی که در روز استیضاح علی ربیعی در مجلس علیه وی مطرح شد، شکایتی از یک نماینده کرده که این شکایت به زودی در این هیات بررسی می‌شود.

 محسنی بندپی از نمایندگان سخنران در جلسه استیضاح شکایت کرد/ 20 پرونده به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس رسیده است
کد خبر: 227242
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد جواد جمالی در جمع خبرنگاران گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان سه شنبه این هفته به دلیل تعطیلی مجلس جلسه ندارد و جلسه بعدی هفته آینده برگزار می شود.


وی اظهار داشت: حدود 20 پرونده این ماه به هیات نظارت آمده و در دستور کار بررسی ما قرار دارد.


نماینده مردم فسا در مجلس افزود: در مورد جلسه استیضاح ربیعی تنها یک شکایت و آن هم شکایت محسنی بندپی به دست ما رسیده که آن را بررسی می کنیم ولی تاکنون شکایت شخصی دیگری به دست ما نرسیده است.


جمالی در مورد شکایت ارجاع شده به این هیات گفت: شکایت مربوط به آقای سیف رییس سابق بانک مرکزی همچنان مفتوح است، شکایتی از ناجا، سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، دادستانی کشور، شورای عالی امنیت ملی و رییس دانشگاه رازی کرمانشاه از یک یا چند نماینده به ما رسیده است.


وی ادامه داد: شکایت معاونت حقوقی رییس جمهور از حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد از محمود صادقی نماینده تهران به دلیل صحبت‌هایش در روز سوال از وزیر دادگستری به دست ما رسیده است همچنین کمیسیون عمران شکایت دیگری را از آقای صادقی به هیات نظارت داده و کمیسیون اقتصادی نیز از حسینعلی حاجی‌دلیگانی شکایت کرده است.


جمالی افزود: از ابتدای مجلس دهم تا پایان خردادماه سال 1397، 147 پرونده به هیات ارجاع شده که 11 پرونده برای مجلس قبل بوده است.


وی درباره شکایت یک وزیر از یک نماینده مجلس به شورای نگهبان گفت: این کار سابقه نداشته است و طبق تبصره 1 بند ه ماده شش قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تنها در صورتی که دارایی نماینده به ناحق افزایش یافته باشد، آن را تا قبل از انتخابات دور بعد می‌توانیم به اطلاع شورای نگهبان برسانیم تا جهت رسیدگی به دستگاه‌های قضایی ارسال شود، ما فقط این مورد را برای ارسال به شورای نگهبان داریم.


سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: در قانون هیات نظارت، هیچ موضوع دیگری درباره ارجاع به شورای نگهبان مطرح نیست، در این قانون جرائم نمایندگان شامل تذکر شفاهی، تذکر کتبی با درج در پرونده، اخذ تعهد کتبی مبنی بر تکرار تخلف، کسر حقوق از یک ماه تا یک سال به میزان یک دوم، محدودیت نماینده از عضویت در مجامع، شوراها و کمیته‌های تحقیق و تفحص، محدودیت از نامزدی برای عضویت هیات رییسه و هیات رییسه کمیسیون‌ها و اعلام یک یا چند تخلف نماینده در جلسه غیرعلنی یا علنی توسط رییس مجلس شورای اسلامی باید توسط هیات نظارت بررفتار نمایندگان بررسی شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها