حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مجلس:

مرجع قانونی استعلام از مدیران دوتابعیتی وزارت اطلاعات است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرجع قانونی برای استعلام از مدیران دوتابعیتی وزارت اطلاعات است، گفت: اتباع ایرانی در خارج از کشور نباید احساس نگرانی و چنین تلقی کنند که دوتابعیتی بودن جرم است.

مرجع قانونی استعلام از مدیران دوتابعیتی وزارت اطلاعات است
کد خبر: 227360
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۸ ۱۷:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه روز یکشنبه درخصوص گزارش نهایی تفحص از مسئولان دو تابعیتی، اظهار داشت: این تفحص در اجلاسیه دوم بوده و اکنون گزارش آن در صحن قرائت شده است.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو تابعیتی را جرم نمی‌دانم، بیان کرد: حدود 8 میلیون ایرانی در خارج از کشور هستند یا با ایران ارتباط دارند و در تردد هستند.


وی افزود: ایرانیان دو تابعیتی برای اینکه امور خود را در خارج از کشور پیش ببرند، مجبور هستند که تابعیت کشور خارجی را اخذ کنند زیرا برخی موضوعات با صرف اقامت گرفتن حل نمی‌شود.

فلاحت پیشه با بیان اینکه در مورد مدیران نمی‌توانیم به افراد دو تابعیتی، پست مدیریتی بدهیم زیرا در این زمینه محدودیت قانونی وجود دارد، ادامه داد: با این شرایط اتباع ایرانی در خارج از کشور نباید احساس نگرانی کنند و چنین تلقی کنند که دوتابعیتی بودن جرم است.


نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم ایرانیان خارج از کشور یک فرصت برای کشور هستند، گفت: باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم، ایرانیانی هستند که در شرایط خاص ممکن است، تابعیت کشور دیگری را گرفته باشند.


فلاحت پیشه افزود: موضوع دیگر این است که مرجع قانونی برای استعلام از دوتابعیتی‌ها، وزارت اطلاعات است و در مورد مدیران اگر قرار بر اخذ استعلام باشد، باید از وزارت اطلاعات استعلام گرفته شود.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود مدیران دوتابعیتی بسیار نادر است، بسیاری از موارد ابتدا مطرح شده و سپس تکذیبیه آن توسط وزارت اطلاعات بیان شد.


نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش در مورد تفحص از مدیران دوتابعیتی قرائت شد ولی واقعیتی که در آینده دنبال می‌کنیم این است که ایرانیان مقیم خارج از کشور که تعداد، شأن، جایگاه و سرمایه آن‌ها در میان اتباع کشور‌های دیگر غیرقابل مقایسه است.


فلاحت پیشه اظهار داشت: باید به این شرایط، بعنوان یک فرصت نگاه کنیم و نباید این افراد احساس کنند که در کشور دامی برای آن‌ها ایجاد شده بلکه باید بدانند خود آن‌ها، جایگاه و سرمایه ایرانیان دوتابعیتی در ایران محفوظ است. فقط در موضوع مدیریتی، داشتن دوتابعیت محدودیت ایجاد می‌کند و نباید متصدی پست مدیریتی شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها