کد خبر: 227535
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۲:۵۴:۰۰
| |

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان اعلام کرد:

9 مرکز آموزش علمی کاربردی در لرستان منحل شد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: 9 مرکز آموزش علمی کاربردی در لرستان منحل شده و در مهرماه امسال تنها 17 مرکز پذیرش دانشجو دارند.

9 مرکز آموزش علمی کاربردی در لرستان منحل شد
کد خبر: 227535
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۹ ۱۲:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید فرح‌بخشرئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر 10 هزار دانشجو در 31 مرکز آموزش علمی کاربردی مشغول تحصیل هستند و ثبت‌نام دوره کاردانی آغاز شده و تا 1 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزور: مجموعه دانشگاه در سال‌های اخیر تاکید بر کیفیت‌بخشی داشته و در سال گذشته سعی کردیم مدرسانی را به کار بگیریم که پروسه جذب را طی کرده باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه کارگروه علمی در راستای جذب مدرس تشکیل شده است، عنوان کرد: طی مصاحبه علمی و بررسی رزومه تاکنون 230 نفر از مدرسان را انتخاب کرده‌ایم و برای نخستین بار است که مدرسان گزینش می‌شوند و تا حد امکان بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.

وی بیان کرد: هزار و 800 مدرس با دانشگاه همکاری می‌کنند که پالایش مدرسان انجام و تعدادی از مدرسان را کنار می‌گذاریم چرا که در بحث کیفیت بخشی مدرسان تاثیر گذار هستند.

فرح بخش در راستای واگذاری مراکز دولتی تصریح کرد: مراکز سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی از داشتن دانشگاه منع شدند و بر اساس قانون تا پایان سال 97 می توانند فعالیت کنند و در سال آینده باید واگذار شوند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در لرستان هیچ مرکز و سازمان دولتی این کار واگذاری را انجام نداده است، 9 مرکز دولتی داریم که پیش بینی می‌شود سه مرکز جایگزین شود؛ 31 مرکز داریم که 9 مرکز منحل شده و در مهرماه امسال تنها17 مرکز پذیرش دانشجو خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: در دانشگاه علمی کاربردی 10 تا 15 درصد پذیرش دانشجو افزایش یافته و شهریه امسال پنج تا 10 درصد افزایش می‌یابد؛ حدود 70 درصد از دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل و مشغول کار هستند و تنها 30 درصد از فارغ التحصیلان نمی‌توانند ظرف دو سال شغلی داشته باشند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها