علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

حزب کارگزاران با کلیت پارلمان اصلاحلات موافق است/ 600 نفر عضو پارلمان اصلاحات خواهند شد/ پارلمان اصلاحات جایگزین شورای عالی اصلاح‌طلبان می‌شود

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: راجع به پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مفصل صحبت و در نهایت راجع به آن رای‌گیری شد و رای هم آورد که پارلمان اصلاحات تشکیل شود و جای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بگیرد.

حزب کارگزاران با کلیت پارلمان اصلاحلات موافق است/ 600 نفر عضو پارلمان اصلاحات خواهند شد/ پارلمان اصلاحات جایگزین شورای عالی اصلاح‌طلبان می‌شود
کد خبر: 228437
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| چند روز پیش بود که حسین کمالی عنوان کرد تشکیل پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مصوب شده و تا دو ماه آینده شروع به کار می‌کند. این در حالی است که هنوز چیزی از جزئیات این طرح در اختیار عموم قرار نگرفته و طراحان پارلمان اصلاحات هیچ توضیح مشخصی در این باره ارائه نداده‌اند. پیرامون این بحث علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به «اعتمادآنلاین» گفت: بحث پارلمان اصلاحات مدت زمان زیادی است که مطرح شده و توسط آقایان کواکبیان، کمالی وچندتن از دبیران کل احزاب، پیگیری می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد: راجع به پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مفصل صحبت و در نهایت راجع به آن رای‌گیری شد و رای هم آورد که پارلمان اصلاحات تشکیل شود و جای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بگیرد.

او درباره جزئیات طرح پارلمان اصلاحات عنوان کرد: بنابر پیشنهادی که شده است پارلمان اصلاحات 600 نفر عضو دارد که 290 نفر از آنها متناظر با نمایندگان مجلس است. یعنی از حوزه‌های موجود به تعدادی که نماینده دارد اصلاح‌طلبانی انتخاب می‌شوند و وارد پارلمان اصلاحات می‌شوند.

او افزود: بخشی از این 600 نفر سهمیه احزاب گوناگون هستند و بخش دیگر چهره‌های حقیقی شامل وزرا، استانداران و سایر مسئولان عالی رتبه ادوار گوناگون هستند و سهمی هم خود آقای خاتمی دارند.

نمازی درباره نظر حزب کارگزاران در این رابطه گفت: کلیت بحث پارلمان اصلاحان توسط حزب کارگزاران تایید شده است و در برخی مسائل جزئی اختلاف نظرهایی وجود دارد که راجع به آن هنوز مشغول گفت‌وگو هستیم.

او درباره اینکه چگونه پارلمان اصلاحات از نظر مالی و امکاناتی پارلمان اصلاحات عنوان کرد: خود احزاب فعال اصلاح‌طلب، آقای خاتمی و کسانی که پشتیبان شورای عالی اصلاحات هستند، کمک خواهند کرد تا پارلمان اصلاحات تشکیل شود.

علی‌محمد نمازی در پایان گفت: این پارلمان نقش مقطعی دارد و بیشتر با کارویژه انتخابات تشکیل جلسه خواهد داد و لیست‌های انتخاباتی را این پارلمان خواهد بست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها