سردار رحیمی خبر داد:

75 درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی موتورسواران و عابران پیاده هستند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: 75 درصد از کشته‎های تصادفات رانندگی، موتورسواران و عابران پیاده هستند.

75 درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی موتورسواران و عابران پیاده هستند
کد خبر: 228962
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه دوچرخه شهری و صنایع وابسته که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، استفاده از دوچرخه به جای خودرو را منوط بر رعایت ضوابط و قوانین دانست و اظهار داشت: باید در این خصوص آموزش‌های لازم به شهروندان ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی، موتورسواران و عابران پیاده هستند، گفت: با این اوصاف استفاده از دوچرخه نگرانی‌هایی را در دل ما ایجاد می‌کند، چرا که بسیاری از دوچرخه سواران اصول ابتدایی ایمنی را نادیده می‌گیرند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند. باید در این خصوص آموزش‌های لازم به شهروندان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه 75 درصد از کشته‌های تصادفات رانندگی، موتورسواران و عابران پیاده هستند، گفت: با این اوصاف استفاده از دوچرخه نگرانی‌هایی را در دل ما ایجاد می‌کند، چرا که بسیاری از دوچرخه سواران اصول ابتدایی ایمنی را نادیده می‌گیرند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه وضعیت هوا در 6 ماه ابتدای سال جاری مناسب نبوده است، گفت: در حال آماده شدن برای 6 ماه دوم سال جاری از حیث آلودگی هوا هستیم، چرا که در 6 ماه دوم سال آلودگی‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود. برای جلوگیری از این مهم اقداماتی از قبیل کنترل خودرو‌های فاقد معاینه فنی و دودزا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس برای استفاده از دوچرخه پیش قدم شده است، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه تعقیب و گریز ندارد و مسئولیت آن برخورد با تخلف است، لذا مجوز پلیس دوچرخه سوار برای این افراد صادر شده است. به دلیل آلایندگی بیش از حد موتور‌های دیزلی، به دنبال جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها