علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات

قانع نشدن نمایندگان مجلس رفتار سیاسی آنان بود

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات بابیان اینکه رئیس‌جمهوری با یک ملاحظاتی به مجلس آمد، گفت: قانع نشدن نمایندگان مجلس رفتار سیاسی آنان بود.

قانع نشدن نمایندگان مجلس رفتار سیاسی آنان بود
کد خبر: 229103
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات در واکنش به جلسه سؤال از رئیس‌جمهوری بیان کرد: آقای روحانی با یک ملاحظاتی به مجلس آمد و پاسخ سؤالات نمایندگان مجلس را داد. به همین دلیل ایشان نتوانست افکار عمومی را قانع کند. قانع نشدن نمایندگان مجلس رفتار سیاسی آنان بود، اما در واقعیت جواب‌های روحانی افکار عمومی را قانع نکرد.

روحانی باید صادقانه با مردم صحبت می‌کرد

صوفی اضافه کرد: وقتی مردم در رنج و سختی هستند و نسبت به آینده نیز نگرانند، آقای روحانی باید با آنان همراهی و همدردی می‌کرد و صادقانه مسائل را مطرح می‌نمود، اما جواب‌های دیپلماتیک داد. ایشان مشکلات را به گردن دیگران انداخت آنجا که گفت از دی‌ماه این اتفاق افتاده است. البته منظور ایشان منشأ اعتراضات دی‌ماه بود و می‌خواست بگوید رقبا مردم را به خیابان‌ها کشاندند. گرچه این درست است، اما مردم نیز ناراضی هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای روحانی هیچ صحبتی از عزم و اراده دولت برای حل مشکلات نکرد و نقش دولت در به‌وجود آمدن این بحران را نیز نپذیرفت. نوسانات ارزی به دلیل پیشنهادات تئوریسین‌های اقتصادی داخل دولت مبنی‌بر اینکه باید قیمت ارز را واقعی کرد به‌وجود آمد. آنان تصمیم گرفتند دست از کنترل قیمت ارز بردارند، اما فکر نمی‌کردند قیمت ارز تا این حد بالا رود.

صوفی یادآور شد: آقای روحانی گفتند مقام معظم رهبری به من توصیه‌هایی کردند که من آن‌ها را رعایت می‌کنم. این جمله مبهم بود که این توصیه‌ها در چه زمینه‌ای بوده است؟ ایشان می‌خواست بگوید به من توصیه‌شده در یک چارچوب خاص حرکت کنم.

هشدارهای امنیتی اثرگذار است

او تأکید کرد: معمولاً هشدارهای امنیتی روی ایشان اثر دارد. ایشان بعد از تذکرات و هشدارها فکر کرد به‌خاطر وضعیت امنیتی کشور نباید برخی مسائل را مطرح کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای روحانی تصور می‌کرد اگر ملاحظات را درنظر بگیرد اوضاع آرام می‌شود، ولی دیدیم که نشد. نمایندگان از صحبت‌های ایشان قانع نشدند. این‌ها پاسخی به محافظه‌کاری‌های ایشان است و چندین بار تکرار شده، اما روحانی عبرت نگرفته است و بالأخره کار دست ایشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها