کد خبر: 229111
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه

سوال‌کنندگان تصمیم داشتند که قانع نشوند

محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه درباره طرح سوال از رییس‌جمهوری گفت: تحرکاتی که تحت پروژه‌ای به نام استیضاح انجام می‌شود، برخلاف منویات مقام معظم رهبری است و این پروژه باید هر چه سریعتر از طرف یک مقام بالا متوقف شود.

سوال‌کنندگان تصمیم داشتند که قانع نشوند
کد خبر: 229111
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۶ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با دستور سوال از رئیس‌جمهور برگزار شد. جلسه ای که در نهایت روحانی تنها در یک سوال توانست نمایندگان را قانع کند و پاسخ های او به 4 سوال دیگر نمایندگان را قانع نکرد تا سوالات مطابق قانون به قوه‌قضاییه ارجاع داده شود.

آیت الله محسن غرویان درباره وقایع امروز مجلس بیان کرد: از همان ابتدا قرائن و شواهدی وجود داشت که سوال از رئیس‌جمهور، ریشه ای سیاسی دارد. لذا آنهایی که با اهداف و اغراض سیاسی موضوع سوال از رئیس‌جمهور را دنبال می‌کردند، قبل از هر پاسخ و بحثی تصمیم گرفتند تا قانع نشوند و به نظر می رسد جریان سوال از رئیس‌جمهور، پروژه ای با اهداف سیاسی باشد. لذا چنین تصمیمی از قبل گرفته شده بود و قرار هم نبود که چندان توجهی به پاسخ‌های رئیس‌جمهور شود.

وی افزود: برخی بنای کار خود را بر قانع‌نشدن گذاشتند. از این رو، باید دید که سیر مسأله به کجا منتهی می شود و زعمای قوم آن را چگونه پیگیری خواهند کرد. در این شرایط کشور، پروژه سوال از رئیس‌جمهور در جهت خواست دشمناننظام جمهوری اسلامی است. زیرا تنها آنها به دنبال اختلاف و کشمکش میان قوای سه گانه کشور هستند. لذا دنبال کردن چنین پروژه ای به هیچ وجه به صلاح مملکت نیست.

این مدرس حوزه علمیه‌قم بیان کرد: ما در علم اصول و در بحث های فقهی و اصولی، مبحثی با عنوان حکومت و ورود داریم. فکر می کنم این مبحث، ارتباط مستقیمی دارد با جمله ای از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند؛«ایندولت باید تا آخر وقت مقرر خودش ادامه پیدا کرده و به کار خودش ادامه دهد.» لذا این جمله رهبری بر بحث های مجلس، حکومت و ورود پیدا می کند.

وی در پایان گفت: به نظر من، در این مقطع اصلاً جای سوال از رئیس‌جمهور نبود و با آن جمله رهبری، باید به وقت دیگری موکول می شد. بنابراین، تحرکاتی که تحت پروژه ای به نام استیضاح انجام می شود، برخلاف منویات مقام معظم رهبری است و این پروژه باید هر چه سریعتر از طرف یک مقام بالا متوقف شود.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها