کد خبر: 229184
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۰۹:۴۴:۰۰
| |

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد:

ورود سالانه 450 میلیون متر مکعب فاضلاب به منابع آبی خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه بیشتر مشکل خوزستان بحث فاضلاب است که محیط زیست استان را نابود می کند، گفت: در کل استان 450 میلیون متر مکعب فاضلاب وارد منابع آبی می شود که 310 میلیون متر مکعب از آن وارد رودخانه کارون می شود.

ورود سالانه 450 میلیون متر مکعب فاضلاب به منابع آبی خوزستان
کد خبر: 229184
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| صادق حقیقی پور در نشست تشریح اقدامات دولت در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان که شامگاه 6شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه 63 شهر زیر مجموعه شرکت آبفا خوزستان هستند، اظهار کرد: در سطح استان بیش از 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، سه هزار و 500 کیلومتر شبکه فاضلاب، 21 تصفیه خانه بزرگ و 700 هزار مخزن ذخیره داریم.

وی ادامه داد: همچنین شرکت آبفا خوزستان 21 آزمایشگاه مدرن آب و فاضلاب دارد و با توجه به سایر امکانات و تجهیزات تحت اختیار، بهره برداری از همه این تجهیزات کار بسیار سنگینی است که توسط 3هزار پرسنل این شرکت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه شرایط خشکسالی و اقلیمی میتواند در کمیت و کیفیت تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: 70درصد منبع آب سطحی بوده و 5 رودخانه بزرگ در استان جاری است که 33 درصد از آبهای کشور را شامل می شود. در این زمینه امسال در آبادان و خرمشهر در ماههای خرداد و تیرماه بحران آبی صورت گرفت که این بحران به دلیل خشک شدن رودخانه ها، وارد شدن ایراداتی به خط انتقال آب غدیر و همچنین وجود آب دریا در رودخانه ها بود.

حقیقی پور با بیان اینکه صنایع استان حتی یک روز خللی در بحث تامین آب نداشتند، گفت: در سایر شهرهای استان نیز با مشکل کمی و کیفی آب مواجه هستیم. در این زمینه در شهرهای شمالی مشکل کیفی نداریم اما با مشکل کمی رو به رو هستیم و در شهرهای جنوبی نیز مشکل کیفیت آب داریم.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکل خوزستان بحث فاضلاب است که محیط زیست استان را نابود می کند، گفت: 310 میلیون متر مکعب فاضلاب خام وارد کارون می شود. در این راستا در کل استان 450 میلیون متر مکعب فاضلاب وارد منابع آبی می شود که 310 میلیون متر مکعب از آن وارد رودخانه کارون می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر پنج تصفیه خانه بزرگ در حال ساخت است که سالانه مانع ورود 180 میلیون متر مکعب فاضلاب به درون منابع آبی می شود.

حقیقی پور با بیان اینکه80 درصد آب شرب تبدیل به فاضلاب می شود، گفت: قرارداد 5 تصفیه خانه ایذه، اندیمشک بهبهان، شوش و بستان بسته شده و قرار است تا این سه تصفیه خانه فاضلاب نیز در مدت سه سال اینده وارد مدار شوند.

وی با بیان اینکه سرانه بهره مندی مردم از شبکه فاضلاب در استان خوزستان 37 درصد و در کشور 50 درصد است، اظهار کرد: این به معنای آن است که در بحث سرانه فاضلاب به ازای هر فرد در استان عقب هستیم و برای جبران هر یک درصد نیاز به 50 میلیارد تومان اعتبار داریم. در این زمینه اگر یک میلیارد دلار اعتبار تامین شود سرانه بهره وری مردم در استان به 54 درصد می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب حتی یک متر شبکه روباز ندارد، گفت: مسئول جوی های روباز در شهرها شهرداری است. شرکت آبفا شبکه مدرن فاضلاب دارد و این به معنای آن است که دارای شبکه های لوله گذاری شده ای هستیم که فاضلاب را جمع آوری و به تصفیه خانه ها انتقال می دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها