عضو کمیسیون صنایع و معادن:

تولیدکنندگان ما توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را از دست داده‌اند

محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: تولیدکنندگان ما توان رقابت همه‌جانبه با تولیدکنندگان خارجی را از دست داده‌اند. شرکت‌های کره‌ای که همزمان با ما صنعت خودروسازی را آغاز کردند، امروز بازارهای منطقه‌ای را در دست گرفته و به صادرات روی آورده‌اند.

تولیدکنندگان ما توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را از دست داده‌اند
کد خبر: 229218
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ۱۰:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در جریان رسیدگی به علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروسازی داخلی محمدرضا نجفی نماینده تحقیق و تفحص کننده از این شرکت‌ها در صحن علنی مجلس گفت: چرایی انجام ضرورت تحقیق و تفحص اهمیت دارد. خودروسازی ما باید صنعتی پیشرو باشد. در چشم‌انداز 20 ساله مطرح است که کشور ما رتبه پنجم در آسیا و رتبه یازدهم در جهان را کسب کند. اما حال سه دهه از رقبای خود عقب افتاده‌ایم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: شرکت‌های خودروسازی اغلب زیان‌ده بوده‌اند. تولیدکنندگان ما توان رقابت همه‌جانبه با تولیدکنندگان خارجی را از دست داده‌اند. شرکت‌های کره‌ای که همزمان با ما صنعت خودروسازی را آغاز کردند، امروز بازارهای منطقه‌ای را در دست گرفته و به صادرات روی آورده‌اند.

وی اظهار کرد: قیمت محصولات خودروسازان داخلی اعتراض مردم را برانگیخته است. باید مشخص شود چرا برای هیچ یک از ذی‌نفعان رضایت از قیمت وجود ندارد. نه خریدار و نه شرکت‌های خودروسازی که فروشنده هستند از قیمت‌ها راضی نیستند.

نماینده تهران با اشاره به اهداف مشخص شده برای شرکت‌های خودروسازی و صنعت خودروسازی کشور گفت: در این سال‌ها با ادعای ورود تکنولوژی، قراردادهایی بسته شد اما در این سال‌ها برای رسیدن به سطح استاندارد چه اقداماتی صورت گرفت؟ چرا مردم هر روز از کاهش کیفیت نالان هستند؟

نجفی با بیان اینکه نمایندگان مجلس مسئولیت سنگین دفاع از حقوق مردم را برعهده دارند، تاکید کرد:‌ وقتی نمایندگان وظایف خود را با ابزارهایی همچون تذکر و تحقیق و تفحص انجام دهند، شفافیت ایجاد می‌شود و فساد کاهش پیدا می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها