فرمانده پدافند هوایی اصفهان خبر داد:

آسمان ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیا/ تشریح مهم‌ترین دستاوردهای پدافند هوایی

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به اینکه پایش شبانه‌روزی انجام می‌شود و اجازه وقوع اتفاقات غیرمترقبه را نمی‌دهیم، گفت: آسمان ایران از سوی سازمان‌های جهانی، امن‌ترین آسمان غرب آسیا نام گرفته و مهم‌تر از آن، تحسین مقام معظم رهبری است

آسمان ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیا/ تشریح مهم‌ترین دستاوردهای پدافند هوایی
کد خبر: 229608
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین آسیب را از تروریسم دیده و مفتخریم که بیشترین تلاش برای رفع این پدیده از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: با پیشرفت علم در حوزه هوا و فضا و افزایش چشمگیر تهدیدات فضایی، اهمیت و توجه به پدافند هوایی قوت می‌گیرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: ایران از سال 1312 این مقوله را شروع کرد و با توسعه نیروی هوایی در کشور، این یگان به نیروی هوایی متصل شد.

حدادی تصریح کرد: ایران قبل از انقلاب عملاً در راستای اهداف آمریکا فعالیت می‌کرد اما پس از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی، پدافند هوایی مأموریت جدیدی پیدا کرد و وارد عرصه دفاع مقدس شد و جان‌فشانی فراوانی از نیروهای پدافند انجام شد.

وی ادامه داد: در عملیات‌های متعدد، پیروزی‌های مستمر پدافند هوایی در مقابل ناوگان هوایی نوین عراقی باعث خنثی شدن حملات گسترده آنان شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی بیان کرد: 600 فروند هواپیمای عراقی توسط دلاورمردان پدافند هوایی سرنگون شد.

حدادی با اشاره به اینکه فرماندهی پدافند هوایی در دهه هفتاد، بر تجهیز و خودکفایی پدافند هوایی متمرکز شد، بیان کرد: با فرمان مقام معظم رهبری در سال 1387، پدافند هوایی به‌عنوان یک نیروی مستقل شناخته شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی افزود: پدافند هوایی در این چند سال توانسته با همه کاستی‌ها در خودکفایی شگفتی بیافریند.

حدادی با تأکید بر اینکه پدافند هوایی گزینه‌های روی میز دشمن را به زیر میز کشانده است، اضافه کرد: دستاوردهای زیادی به‌دست‌آمده که بازسازی تمام مدارهای قدیمی به فناوری روز یکی از آن‌ها است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اظهار کرد: رادارهای جدید و مقاوم در برابر جنگ‌های الکترونیکی ساخته‌شده و سامانه‌های شنود و امکانات جنگ الکترونیکی در حال فعالیت هستند.

حدادی با بیان اینکه شبیه‌سازهای موشکی از جمله دستاوردهای پدافند هوایی است، گفت: سایت‌های موشکی، مواضع پدافندی، هواپیماهای بدون سرنشین در حال حاضر به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند و سیصد نقطه پدافند در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری قرار دارد.

وی افزود: تولید سامانه موشکی برد متوسط مرصاد، شبکه یکپارچه، سامانه موشکی برد بلند، ارتقای سامانه اس سیصد و ساخت نمونه بومی آن نیز با موفقیت به انجام رسیده‌اند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ادامه داد: زمینه‌سازی در خصوص دستگیری عبدالمالک ریگی، فرو نشاندن هواپیمای آمریکایی در بندرعباس و عذرخواهی وی، انهدام هواپیمای جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی، اخطار به هواپیماهای رادار گریز که در اطراف مرزهای ما در حال پرواز هستند و از همه باارزش‌تر، مدیریت صحنه در دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا با تلاش‌های پدافند هوایی کشور انجام شد.

حدادی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی نیز پایش شبانه‌روزی از طریق شبکه یکپارچه انجام می‌شود و اجازه وقوع اتفاقات غیرمترقبه را نمی‌دهد، گفت: آسمان ایران از سوی سازمان‌های جهانی، امن‌ترین آسمان غرب آسیا نام گرفته و مهم‌تر از آن، تحسین مقام معظم رهبری است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها