کد خبر: 229611
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۴:۰۳:۰۰
| |

امام‌جمعه موقت اصفهان:

باید دیوارهای بین مردم و مسئولان را برداشت/ خواسته ملت برخورد با مفسدان اقتصادی است

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: باید دیوارهای بین مردم و مسئولان را برداشت، حق ضعیف از غنی باید گرفته شود و اگر این‌گونه نباید آرام‌آرام بین ملت و مسئولان فاصله افتاده و این آفتی بزرگ است.

باید دیوارهای بین مردم و مسئولان را برداشت/ خواسته ملت برخورد با مفسدان اقتصادی است
کد خبر: 229611
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۹ ۱۴:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی رهبر امام‌جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: ما نیازمند انواع تقوا هستیم که ازجمله آن تقوای مال است، در مسئله هزینه کردن و تحصیل مال، هم برای خانواده‌ها و هم برای دولت و حکومت باید از انجام محرمات پرهیز کرد. احتکار، ربا، غش، ندادن خمس و سایر واجبات مالی ازجمله بی‌تقوایی مالی محسوب می‌شود.

وی افزود: در آیات و روایات بر نقش رزق، ثروت و حلال خوردن تأکید بسیاری شده و در این میان موضوع تبذیر نیز مورد اهمیت است، یعنی ما حق نداریم در مصرف خود تبذیر کنیم، آب، برق، گاز، بنزین، غذا و.. باید صحیح مصرف شود و همه اقشار در زندگی خود باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به رعایت الگوی مصرف، گفت: امروز که کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است رعایت فرهنگ الگوی مصرف مورد اهمیت است، اقتصاد نیز همان درست مصرف کردن است و بر اساس روایات کسی که مال را در راه اطاعت خدا مصرف نکند دچار گناه شده است.

وی افزود: تقوای اقتصاد در حکومت و دولت بسیار مهم است و بار سنگینی دراین‌باره بر دوش مسئولان قرار دارد، الگوی این امر، امیرالمؤمنین (ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهبر با اشاره به مسائلی ازجمله اختلاس و حقوق‌های نجومی بیان کرد: قابل‌قبول نیست یک فرد 32 ساله، 50 میلیارد تومان سکه بگیرد، بشکند دستی که خاصه‌خرجی از بیت‌المال کرده است. جراحت دل ملت زمانی التیام بخشیده می‌شود که ببیند این مفسدان اقتصادی به مجازات متناسب به‌عنوان مفسد فی‌الارض برسند.

وی گفت: مسئولان باید این نابسامانی‌ها را برطرف کنند، روحانیون عنوان می‌کنند که این تیر و ترکش‌ها به لباس روحانیت و البته به‌نظام جمهوری اسلامی می‌خورد، ملت در حقیقت باید قانع شوند، باید با احتکار و احتکار کنندگان برخورد صورت گیرد، نمی‌گوییم که این صنف همه چنین اشتباهاتی دارند اما حتی با یک نفر سوء استفاده‌کننده نیز باید برخورد شود.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ملت بزرگ ما شایسته احترام است و حقوق و خواسته آن‌ها باید داده شود، در این راستا باید با مفسدان اقتصادی برخورد شود تا تقوای اقتصادی در حکومت موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به‌روز تکریم خانواده گفت: امروز خانواده در معرض آسیب‌های بسیاری است، باید ابتدا جوانان را به ازدواج تشویق کرده و سپس این امر را برای آنان تسهیل کنیم، از ظرفیت خیران باید در این راستا استفاده کرد، حفظ خانواده‌ها از جدایی نیز بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهبر با اشاره به سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس، بیان کرد: این نشان‌دهنده استقلال مجلس است، گفت‌وگوها منطقی بود و این خواسته‌ها با منطق و استدلال اگر بیان شود بر مردم‌سالاری تأکید بیشتری صورت می‌گیرد، مسئولان باید فرمایشات رهبر انقلاب که دلسوزانه است را موردتوجه قرار دهند تا دست‌ها در دست هم، نقدها را شنیده، سؤالات را جواب داده و ارتباط مثبتی بین مسئولان برای حل مشکلات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه دشمن از انقلاب اسلامی سیلی خورده است. تصریح کرد: آمریکا خود ازنظر کسر بودجه به‌صورت تیلیاردی مشکلات و بدهکاری دارد، این کشور خود دستخوش مشکلات اقتصادی است، این کشور مفسد فی‌الارض جهان بوده و نظام برده‌داری و بی‌عدالتی در این کشور از گذشته بوده و هست، این کشور 46 میلیون شهروند زیرخط فقر دارد اما در این شرایط بوق‌های تبلیغاتی خود را علیه ایران به کار می‌اندازند درحالی‌که خود مشکلان بسیار دارند.

امام‌جمعه موقت اصفهان افزود: مردم ما تا پای جان پای این انقلاب، نظام و ولایت ایستاده‌اند، آمریکا از این انقلاب سیلی خورده و 40 سال است که این ملت مقاوم را دیده است، در همه ابعاد ما به رشد بسیاری رسیده‌ایم اما ازنظر مدیریت اقتصادی مقداری ضعیف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم ترکیه دلارهای آمریکا را آتش زدند تا تودهانی به ترامپ زده باشند، ما نیز باید نشان دهیم که زیر بار فشارهای غرب نمی‌رویم و دل ملت را نباید خالی کنیم بلکه حق ضعفا از اغنیا باید گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهبر تصریح کرد: مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند و باید دیوارهای بین مردم و مسئولان را برداشت، حق ضعیف از غنی باید گرفته شود و اگر این‌گونه نباید آرام‌آرام بین ملت و مسئولان فاصله افتاده و این آفتی بزرگ است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، گفت: هزینه‌های بسیاری برای این جشنواره شده، ما نمی‌گوییم فیلم ساخته نشود و جشنواره برگزار نشود اما در شرایط کنونی کشور باید به‌گونه‌ای رفتار شود که دل مردم متدین و خانواده شهدا آزرده نشود، فیلم کودک و نوجوان باید پیام داشته و آموزنده باشد، این‌گونه برنامه‌ها نیز باید حامل فرهنگ صحیح باشد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها