محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

روحانی دوباره قول و قرارها را مرور کند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که دو دلیل عمده باعث شد تا دو جریان متضاد مجلس یعنی جبهه‌پایداری و فراکسیون امید همزمان باهم از پاسخ‌های رئیس‌جمهور به سوالات نمایندگان مجلس راضی نشوند.

روحانی دوباره قول و قرارها را مرور کند
کد خبر: 229884
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی در ارتباط با موضوع حضور رئیس جمهور در مجلس بیان کرد: بالاخره این تابو باید شکسته می‌شد. در دنیای دموکراسی پاسخگویی رئیس جمهور به مردم و نمایندگان امری مرسوم است. مرتبا همه مسئولین به مجالس‌ می روند و در مورد عملکردشان پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به اولین حضور رئیس دولتی در مجلس ایران خاطرنشان کرد: اولین بار آقای احمدی نژاد با حاشیه‌های فراوانی به مجلس رفت که به نام یک شنبه سیاه در تاریخ ماندگار شد. به نظر من اتفاقا می شود سالی یکی دوبار، هم رئیس جمهوری به مجلس برود و با احترام پاسخ‌گوی نمایندگان مجلس باشد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در خصوص نحوه طرح و بیان سوال از رئیس جمهور، پاسخ ایشان و رفتار نمایندگان نکاتی هست، با توجه به اینکه سوالات طرح شده، موضوعات روز کشور بوده است، اشکالی ندارد که طرح شود؛ اما کسانی این موضوعات را مطرح کردند که در گذشته و سال‌های قبل و اتفاقات حوزه اقتصاد صاحب نقش بودند.

وی در تصریح گفته‌هایش گفت: این ها جزو حامیان آقای احمدی نژاد بودند. به نوعی به نظر می رسید که می خواستند از این شرایط بهره سیاسی بگیرند. بهتر بود منتقدان رفتار آن دوران مثل فراکسیون امید وارد این سوالات می‌شدند.

میرلوحی گفت: رفتار آقای رئیس جمهور خوب بود و مجلس آرام بود اما عدم قانع شدن نمایندگان نشان می دهد جلسه ای در ظاهر آرام و در باطن ناراضی و مشوشی را شاهد بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ابراز عقیده کرد: این سوال کنندگان جریان پایداری به نوعی می خواهند جا خالی دهند و سهمشان را در ایجاد بحران هایی مثل موسسات مالی، وضعیت ارز و اقتصاد نادیده بگیرند.

وی سپس گفت: اما به نظر من دلیل قانع نشدن اصلاح‌طلبان مجلس این بود که آقای رئیس جمهور خیلی مسائل را که در ایجاد مشکلات امروز کشور در حوزه سیاست داخلی و خارجی مثل بانک ها، موضوع خصولتی ها و ... تاثیر گذار بود و ایشان می توانستند بخشی از این موضوعات را آنجا باز کنند؛ را نگفتند .

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به هرحال حضور در مجلس یک فرصت است. افکار عمومی منتظر شنیدن حرف هایی از ایشان هستند. کارشناسان می گویند وضعیت امروز به عوامل مختلفی بر می گردد و آقای رئیس جمهور باید این عوامل را برای مردم بیان کنند.

وی گفت: به نظر می آید آقای رئیس جمهور باید پیام جدیدی برای فضای سیاسی کشور داشته باشد و آن را مخابره کنند، ایشان باید با انتخابات پارسال همزایی و همگرایی داشته باشد. نباید به نسخه های رقیب آقای روحانی باز گردیم.

میرلوحی در پایان گفت: گله ها از رئیس جمهور از وقتی شروع شد که روحانی از قول و قرار های انتخاباتی اش فاصله گرفت، به نظر می‌آید آقای رئیس جمهور باید از نو قول و قرار ها را مرور کنند .

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها