معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب مطرح کرد؛

بهره‌مندی 72 درصد جمعیت شهری از شبکه فاضلاب تا سال 1400

شاهین پاکروح معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: شاخص‌های جمعیت بهره‌مند از خدمات مدرن فاضلاب در شهر‌ها تا افق 1400 به 72 درصد خواهد رسید.

بهره‌مندی 72 درصد جمعیت شهری از شبکه فاضلاب تا سال 1400
کد خبر: 230163
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ۱۰:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شاهین پاکروح معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با تشریح مأموریت این شرکت برای توسعه‌ی خدمات آب و فاضلاب در دولت دوازدهم پرداخت و اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی، بخش آب و فاضلاب وزارت نیروعهده‌دار تأمین پایدار نیاز‌های پایه آب شرب و بهداشتی و همچنین جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب، استفاده مجدد و دفع بهداشتی پساب است.

وی افزود: این بخش با تداوم و توسعه فعالیت‌های خود و سایر نقش‌آفرینان و تأمین انتظار‌های دولت با حفظ ارزش اقتصادی آب با به کارگیری منابع انسانی کارآمد به عنوان سرمایه‌های بنیادین و همچنین استفاده از فناوری‌های پیشرفته و مناسب، حقوق ذی‌نفعان را رعایت و به محیط زیست کمک می‌کند.


معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در عین حال شرکت‌های آبفا در قالب برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت کشور، برنامه‌ها و مأموریت‌های خود را در عرضه مستمر، پایدار خدمات آب و فاضلاب به مشترکان پیگیری می‌کند. در برنامه ششم توسعه کشور نیز که هم اکنون در سال دوم آن به سر می‌بریم دو هدف و مأموریت اصلی برای بخش آب و فاضلاب تعریف شده است.

پاکروح به تأمین پایدار آب مورد نیاز آحاد جامعه برای مصارف شرب شهر‌ها و روستا‌ها اشاره کرد و گفت: در قالب این مأموریت طی سال‌های 1397 تا 1400 افزایش حجم آبرسانی به شهرها، روستا‌ها و صنایع به میزان 730 میلیون مترمکعب و در مجموع سال‌های برنامه به میزان 859 میلیون مترمکعب انجام خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طبق این برنامه در سال جاری پوشش 99.5 درصدی جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی شهری و پوشش 75 درصد جمعیت روستایی (البته در روستا‌های با جمعیت بیش از 20 خانوار) تعریف و حسب امکانات داخلی و اعتبارات تخصیص داده شده دنبال می‌شود.

ویادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این شاخص در پایان دولت تدبیر و امید به ترتیب در بخش شهری به 99.8 درصد و در بخش روستایی به 83 درصد خواهد رسید. همچنین در این بخش برنامه و در قالب طرح تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، احداث 300 مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری در برنامه قرار دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور ماموریت دوم مجموعه آب و فاضلاب را حفظ و صیانت از منابع آب و اعمال مدیریت کیفی منابع آب برشمرد و بیان کرد: در اجرای این مأموریت، در سال جاری با بهره‌برداری تدریجی از تأسیسات مدرن جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در حال اجرا، شاخص درصد جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری به 52 درصد و شاخص جمعیت روستایی (روستا‌های با جمعیت بیش از 20 خانوار) برخوردار از تأسیسات مدرن فاضلاب به یک درصد خواهد رسید.

پاکروح در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال پایانی دولت تدبیر و امید (سال 1400) شاخص‌های جمعیت بهره‌مند از خدمات مدرن فاضلاب، در شهر‌ها به 72 درصد و در روستا‌ها به سه درصد ارتقاء یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها