مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی:

اگر جابه‌جایی‌ها تاثیری نداشته باشد اقدامات مجلس نمایشی تلقی می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: اگر این جابه‌جایی‌ها تاثیری در تغییر و تحولات نداشته باشد مردم تصور می‌کنند که مجلس با استیضاح وزرا در حال انجام یک کار نمایشی است.

اگر جابه‌جایی‌ها تاثیری نداشته باشد اقدامات مجلس نمایشی تلقی می‌شود
کد خبر: 230296
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۲ ۱۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی درایتی، در خصوص استیضاح‌ وزرای دولت توسط مجلس، اظهار کرد: اگر اینگونه تصور شود که تنها با تغییر این مشکل کاملا حل می‌شود، مقداری ساده‌انگاری است.

وی افزود: عوامل متعددی وجود دارد و ممکن است برخی مسئولین اقتصادی نیز بی‌نقش نباشند، اما صرف اینکه تصور کنیم که تغییر چند نفر ممکن است نارضایتی مردم را مرتفع کند، نگاهی سطحی به قضیه است. اگراین تغییرات منجر به روند مثبتی شود که مردم تاثیر آن را ببیند، این اتفاق خواهد افتاد، اما اگر این جابه‌جایی‌ها نقشی در تغییر و تحولات نداشته باشد مردم تصور می‌کنند که مجلس در حال انجام یک کار نمایشی است که در این صورت نتیجه مطلوبی گرفته نخواهد شد.

درایتی گفت: ما با برخی از نمایندگان روبه‌رو هستیم که تصورشان سطحی بوده و با دو منظور این کار را دنبال می‌کنند، یکی اینکه می‌خواهند نمایش دهند که دنبال رفع مشکلات مردم هستند که تمام اقتصاددانان می‌دانند که صرفا جابه‌جایی افراد مشکلی را حل نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: دوم اینکه بخشی از مجلس از ابتدا به دنبال ایجاد مشکل برای دولت بوده و اکنون نیز به شکل‌های متعدی آن را ادامه می‌‍‌دهد و تصور می‌کند که اگر نارضایتی مردم با این رفتار حل شود می‌تواند برای آنان جایگاهی را ایجاد کند که این امر نگاهی سطحی به جامعه است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه مشکلات مردم عمیق است و مردم نیز با دقت مسایل دولت و مسائل اقتصادی را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: اگر این امر منجر به تغییر محسوس در زندگی مردم نشود، جواب کاملا منفی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجلس با استیضاح درپی فشار سیاسی بیشتر به دولت است یا حل مشکلات مردم، تصریح کرد: این حق مجلس بوده زیرا یکی از ابزارهای در اختیار مجلس برای کنترل و نظارت بر کار دولت استیضاح و سوال کردن است، در وضعیت فعلی کشور، به حدی مسایل اقتصادی، به مسایل دیگری پیچیده شده که گاهی ممکن است اینگونه رفتارهای مجلس نگاه جامعه را نسبت به مجلس منفی‌تر کند.

درایتی بیان کرد: در چنین شرایطی مجلس به جای تلاش برای کمک به دولت جهت کاهش مشکلات، به دلایلی با چوب لای چرخ گذاشتن و درگیر کردن دولت به مجلس مشکلاتی را ایجاد می‌کند. جامعه از مجلس انتظار دارد که به دولت راهکار بدهد و اگر راهکاری به دولت داده شد اما دولت به آن عمل نکرد، باید مورد سوال قراربگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها