مشاور دولت رومانی رئیس جمهورشان را به هیتلر تشبیه کرد

یکی از مشاوران دولت رومانی در پی انتشار ویدئویی که در آن رئیس جمهوری را به هیتلر تشبیه کرده بود، موجبات تنش و واکنش‌های خشمگینانه مردم را فراهم آورده است.

مشاور دولت رومانی رئیس جمهورشان را به هیتلر تشبیه کرد
کد خبر: 230422
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اقدام از سوی داریوس والکوف، مشاور دولت پس از تظاهرات گسترده ضد فساد که ماه گذشته میلادی در رومانی برگزار شد، صورت گرفته است.

در این کلیپ که به انضمام تصویری از کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری راست میانه این کشور منتشر شده، وی را با آرایش مو و سبیلی شبیه به آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی نشان می‌دهد.

در پایان تصویر عبارت "درود بر یوهانیس" با سلام نظامی نازی نقش بسته است.

در این ویدئو که در حساب کاربری این مشاور در فیسبوک منتشر شد، گروه نشست دموکراتیک آلمان‌ها در رومانی که یوهانیس تا 2013 رهبری آن را برعهده داشت، به عنوان یک "سازمان نازی" معرفی شده است.

والکوف، وزیر سابق امور مالی حزب حاکم سوسیال دموکرات‌های رومانی که محکومیت هشت سال حبس به اتهام فساد خود را زیر سوال برده، پس از یکسری اظهارنظرهای خشمگینانه از سوی کاربران ویدئو را حذف کرد.

سخنگوی حزب اپوزیسیون ناسیونال لیبرال این اقدام والکوف را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این کلیپ به شدت تخریب کننده، تضعیف کننده ریاست جمهوری و یاد و خاطره قربانیان هولوکاست است.

رئیس نشست دموکراتیک آلمان‌ها در رومانی گفت که این گروه نامه‌ای به نخست وزیر می‌نویسد و از وی می‌خواهد تا والکوف را از کار برکنار کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها