رییس اتحادیه نوشت افزار استان البرز:

مغزمداد و جوهر خودکار هم از خارج تامین می‌شود/ توانایی تولید نداریم

رییس اتحادیه نوشت افزار استان البرز گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث کم رونقی بازار نوشت‌افزار نسبت به سال‌های گذشته شده است.

مغزمداد و جوهر خودکار هم از خارج تامین می‌شود/ توانایی تولید نداریم
کد خبر: 230666
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۴ ۱۲:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام آجرلو در خصوص وضعیت بازار نوشت افزار در استان البرز، گفت: در استان البرز مسئله‌ای به عنوان عرضه نشدن نوشت‌افزار و کمبود کالا در فروشگاه‌ها نداریم؛ فقط افزایش قیمت داشته‌ایم که با این وضعیت ارز کاملاً طبیعی است.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت ناشی از وارداتی بودن نوشت‌افزار مصرفی است، اعلام کرد: ما در ایران توانایی تولید حتی یک مداد به طور کامل را نداریم و تمامی اقلام موجود به جز دفتر همگی وارداتی است فقط در ایران مونتاژ می‌شود و عملاً ایران در نوشت افزار هیچگونه تولید داخلی ندارد. ما حتی توانایی تولید مغز مداد و خوکار را نداریم و از کشورهایی مثل اسپانیا، ترکیه و چین مغز مداد و جوهر خودکار را خریداری می‌کنیم.

آجرلو در ادامه گفت: دولت هیچگونه یارانه‌ای به نوشت‌افزار اختصاص نداده است؛ یارانه‌ای که به کاغذ تعلق می‌گیرد هم مربوط به انتشارات است. بسیاری از همکاران ما با ارز 4200 تومانی ثبت سفارش کرده‌اند اما حالا مجبور به پرداخت مابه‌التفاوت به قیمت روز دلار هستند.

وی، بازار نوشت افزار در روزهای اخیر را به شدت کم رونق عنوان و اظهار کرد: کاهش قدرت خرید مردم باعث کم رونقی بازار نسبت به سال‌های گذشته شده است تا حدی که افرادی که قبلاً خرید یک سال را یکباره انجام می‌دادند، خرید خود را به صورت تکی انجام می‌دهند.

آجرلو از فعالیت واحدهای صنفی غیر مجاز و دستفروشان در حوزه نوشت‌افزار هم انتقاد و بیان کرد: بسیاری از مردم به تصور اینکه دستفروشان اجناس را ارزان‌تر عرصه می‌کنند از این افراد خرید می‌کنند در حالی که این قیمت‌ها با واحدهای صنفی اکثراً تفاوتی ندارد و اگر تفاوتی هم وجود داشته باشد مربوط به کیفیت پایین اجناس است. اکثر این اقلام تاریخ مصرف گذشته است و کیفیت کافی ندارد خصوصاً اقلامی که برای کودکان استفاده می‌شود؛ برخی از این اقلام مانند مداد شمعی یا اقلام این چنینی اگر توسط کودک خورده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند اما همین محصول وقتی منقضی شود خطرناک‌ترین محصولات برای استفاده کودکان هستند.

آجرلو در خصوص محصولات تقلبی به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: بسیاری از مردم هزینه نوشت افزار اصل را برای جنس تقلبی می‌پردازند؛ تنها راه حل این مسأله خرید از واحدهای صنفی مجاز است.

رییس اتحادیه نوشت افزار البرز در خصوص نوست افزارهای ایرانی اظهار امیدواری و بیان کرد: این اجناس نسبت به چندسال پیش هم از کیفیت بهتری برخوردارند و هم قیمت آنها مناسب‌تر است اما مسئله‌ای که وجود دارد فرهنگ سازی است؛ ما هرسال فقط در شهریور به یاد این موضوع می‌افتیم که باید نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی عرضه کنیم در صورتی که ما تمام سال را باید به فرهنگ‌سازی بپردازیم تا درشهریور ماه نمود داشته باشد و مردم به سمت کالاهای اسلامی جذب شوند.

آجرلو از وجود 40 واحد صنفی در سطح شهر کرج برای فروش فوق العاده نوشت‌افزار خبر داد و گفت: این واحدها با تخفیف‌های متناسب و فروش فوق العاده آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و اگر شهروندان در هرجایی از شهر با تخلف یا گران‌فروشی غیرمتعارف مواجه بودند می‌توانند با شماره‌های 32400207_ 32400219 تماس بگیرند و شکایات و انتقادات خود را بیان کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها