کد خبر: 231095
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۰۹:۳۹:۰۰
| |

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد پاسخ داد؛

علت گرانی میوه‌های بالای شهر

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد گفت: اینکه در شهر تفاوت قیمت میوه وجود دارد به کیفیت و نوع میوه بازمی‌گردد و درست نیست اعلام کنیم که اگر قیمت هلو در پایین شهر هر کیلو 5 هزار تومان بوده در بالای شهر 15 هزار تومان است.

علت گرانی میوه‌های بالای شهر
کد خبر: 231095
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۷ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین مصدق رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد، در خصوص قیمت میوه در اقصی نقاط شهر اظهار کرد: اینکه مردم عنوان می‌کنند قیمت میوه و سبزیجات در هر یک از نقاط شهر با یکدیگر متفاوت بوده، باید سری به میدان بار بزنند و بدانند که این تفاوت قیمت از میدان بار سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت و نوع جنس میوه در قیمت آن تاثیرگذار است، افزود: به طور مثال امکان دارد که قیمت گلابی 10 هزار تومان با مدل‌های درجه یک، دو و سه آن تفاوت قیمت داشته باشد.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد افزود: اینکه در شهر تفاوت قیمت میوه وجود دارد به کیفیت و نوع میوه بازمی‌گردد و این درست نیست که اعلام کنیم که اگر قیمت هلو در پایین شهر هر کیلو 5000 تومان بوده در بالاشهر 15 هزار تومان است.

مصدق عنوان کرد: هلو در میدان بار حدود 4 هزار تا 5 هزار تومان و در کنار آن هلوی دیگری نیز با قیمت 7 هزار تا 9 هزار تومان وجود دارد، بنده اگر در بالاشهر مغازه دارم ترجیح می‌دهم که هلو کیلویی 9 هزار تومان خریداری کنم زیرا برای آن نوع از هلو که کیلویی 5 هزار تومان است مشتری ندارم.

وی تاکید کرد: برعکس این ماجرا نیز صدق می‌کند فردی که در پایین شهر مغازه دارد مشتری هلو هر کیلو 5000 تومان را نیز دارد، این امر در سایر میوه‌ها نیز صدق می‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد خاطرنشان کرد: در نتیجه اینکه اعلام می‌شود هر نوع میوه قیمت آن در هر نقطه از شهر متفاوت است، دلیل عمده آن همان بحث کیفیت و نوع میوه است. اینکه بعضی از رسانه‌ها اعلام‌ می‌کنند که کیفیت نوع میوه در همه نقاط شهر یکسان بوده امری کاملا غلط است.

مصدق تصریح کرد: در حال حاضر در میدان بار خربزه از کیلویی 1000 تا 3000 تومان بوده اما بازهم در نوع کیفیت با یکدیگر فرق دارند.

وی در خصوص میزان موجودی میوه، بیان کرد: کمبودی در خصوص میوه وجود ندارد اما با گرانی روبه‌رو هستیم، زیرا بعضی از میوه‌های سر درختی به دلیل سرمازدگی از بین رفتند و برعکس بعضی از آن‌ها بر اساس گرمازدگی که در امسال شاهد بودیم از بین رفتند. همچنین دلایل دیگر مانند کم‌آبی نیز در کمبود میوه‌های باغی بی‌تاثیر نبوده و این امر سبب افزایش قیمت شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد اضافه کرد: در بخش میوه نسبت به سال قبل به طور میانگین شاهد بیش از 70 درصد افزایش قیمت بوده‌ایم و این رقم در بعضی از اقلام متفاوت بوده است.

مصدق گفت: همچنین در خصوص میوه‌های جالیزی، کشاورزانی که در سال گذشته هندوانه، طالبی و خربزه کاشتند، متضرر شدند. هندوانه در سال گذشته در همین مقطع به صورت عمده فروشی هر کیلو 300 تا 400 تومان بوده به همین دلیل دیگر نکاشتند و تولید کم شده، زمانی که عرضه کم باشد قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: قیمت موز نیز به نوسانات دلار باز می‌گردد، این میوه در شب عید غدیر هر کیلو در میدان بار 11 هزار و500 تومان در سطح عمده‌فروشی بوده که ما برای اینکه مردم توان خرید داشته باشند، سود خود را کمتر اعمال می‌کنیم. در چند روز گذشته نیز موز در میدان بار در سطح عمده‌فروشی حدود 10 هزار و 500 تومان بوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد در خصوص قیمت سبزی نیز، بیان کرد: در بخش سبزیجات افزایش قیمت نداشته‌ایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها