عضو هئیت مدیره طلاوجواهر:

بخشنامه جدید بانک مرکزی تاثیر مثبتی در بازار داشت/ پیش‌فروش 2 میلیون سکه در مهر و آبان/ سکه دوباره وارد کانال 4 میلیون شد

عضو هئیت مدیره طلاوجواهر تهران گفت: در مجموع بخشنامه جدید بانک مرکزی مبنی بر اجازه صرافی‌ها برای خرید ارز از سامانه نیما تاثیر مثبتی روی نرخ طلا و سکه گذاشته است و موجب شده تا با پاسخ به تقاضا، قیمت‌ها و التهابات را کاهش دهد. به طوری که سکه در چند روز اخیر بیش از سیصدوپنجاه هزار تومان از حباب خود را از دست داده است و در حال حاضر 800 هزار تومان حباب دارد.

بخشنامه جدید بانک مرکزی تاثیر مثبتی در بازار داشت/ پیش‌فروش 2 میلیون سکه در مهر و آبان/ سکه دوباره وارد کانال 4 میلیون شد
کد خبر: 231447
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۸ ۱۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کشتی‌آرای در مورد تاثیر نرخ ارز بر بازار سکه و طلا گفت: نرخ ارز می‌تواند تمام بازارها از جمله طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد. از دیروز که نرخ دلار رو به کاهش گذاشت و نرخ هر دلار آمریکا به 12 هزار و دویست تومان امروز رسید، بلافاصله تاثیر خود را روی نرخ طلا و سکه گذاشت. به طوری که در چند روز اخیر سکه تمام شاهد کاهش 600 هزار تومانی بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع بخشنامه جدید بانک مرکزی درباره اجازه صرافی‌ها برای خرید ارز از سامانه نیما تاثیر مثبتی روی نرخ طلا و سکه گذاشته است و موجب شده تا با پاسخ به تقاضا، قیمت‌ها و التهابات را کاهش دهد. به طوری که سکه در چند روز اخیر بیش از سیصدوپنجاه هزار تومان از حباب خود را از دست داده است و در حال حاضر 800 هزار تومان حباب دارد.

عضو هییت مدیره طلاوجواهر تهران با اشاره به پیش‌فروش سکه گفت: ظاهرا در مهر و آبان امسال نزدیک به 2 میلیون سکه واگذار خواهد شد که با نحوه‌ی مدیریت کنونی انتظار می‌رود که نرخ ارز و سکه در بازار کاهش یابد و البته امیدواریم که سکه‌های پیش فروش شده وارد بازار شوند.

وی افزود: زمانی که خریدار روند صعودی قیمت را مشاهده می‌کند از تزریق سکه به بازار خودداری می‌کند تا سود خود را حداکثر کند، بدیهی است در شرایطی که این روند نباشد آن را وارد بازار خواهد کرد.

کشت آرای در مورد آخرین نرخ انواع سکه گفت: در حالی‌که از امروز نرخ هر قطعه سکه تمام با تصویر امام وارد کانال 3 میلیون شده بود، با افزایش دوباره به نرخ 4 میلیون و شصت هزار تومان افزایش یافت. همچنین نرخ هر قطعه سکه نیم بهار آزادی 2 میلیون و چهل و یک هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و چهل و شش هزار تومان ، هر سکه یک گرمی ششصدو یازده هزار تومان و هر مثقال طلا یک میلیون و چهارصدو هفتادو هشت هزار تومان است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها