کد خبر: 231569
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۷:۰۰
| |

مؤسسه ولث ایکس اعلام کرد

هنگ کنگ جای نیویورک را به عنوان «خانه ثروتمندان جهان» گرفت

تحقیقات مؤسسه ولث ایکس نشان می‌دهد در سال 2017 تعداد افراد ابر ثروتمند 13 درصد افزایش یافته و به 256 هزار نفر در جهان رسیده است.

هنگ کنگ جای نیویورک را به عنوان «خانه ثروتمندان جهان» گرفت
کد خبر: 231569
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مؤسسه ولث ایکس اعلام کرد تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد در سال 2017 تعداد افراد ابر ثروتمند در جهان با 13 درصد افزایش نسبت به سال 2016 به 256 هزار نفر رسیده است. مجموع ثروت این افراد 31.5 تریلیون دلار برابر می‌شود.

در این گزارش آمده است قاره آسیا بیشترین رشد تعداد افراد ابر ثروتمند را داشته که بیشترین آن در چین و هنگ‌کنگ بوده است.

به طور کلی تعداد افراد با ثروت بیش از 30 میلیون دلار طی سال گذشته میلادی در آسیا 19 درصد بیشتر شده است که دو برابر نرخ رشد این افراد در آمریکای شمالی است.

پیش‌بینی می‌شود تعداد این افراد در آسیا-اقیانوسیه‌ نیز طی 5 سال آینده افزایش قابل توجهی را تجربه کند اما همچنان کمتر از تعداد آنها در خاورمیانه و آفریقا باشد.

گزارش موسسه ولث ایکس نشان می‌دهد هنگ کنگ به عنوان مرکز فعالیت‌های مالی آسیایی در سال 2017 شاهد افزایش 31 درصدی تعداد افراد ابر ثروتمند و رسیدن تعداد آنها به 10 هزار نفر بوده است که از این حیث توانسته است جای نیویورک را به عنوان خانه ثروتمندان جهان بگیرد.

هم‌اکنون 9 هزار فرد خیلی ثروتمند در نیویورک ساکن هستند. توکیوی ژاپن نیز با 6 هزار و 800 مولتی‌میلیونر در جایگاه سومین شهر جهان با بیشترین افراد ثروتمند قرار دارد.

از طرفی این تحقیقات نشان می‌دهد 26 شهر از 30 شهر با بیشترین رشد تعداد افراد ثروتمند در جهان متعلق به چین است.

وینستن وایت مدیرعامل مؤسسه ولث ایکس می‌گوید علت اصلی افزایش تعداد افراد ثروتمند در هنگ کنگ ارتباط این شهر با چین است و چین نیز شاهد افزایش سریع ثروت است.

گزارش مؤسسه ولث ایکس همچنین می‌افزاید افراد بسیار ثروتمند در جهان حدود 35 درصد از دارایی‌های خود را به صورت دارایی‌های نقد شونده و پول نقد نگه می‌دارند و 32 درصد از ثروت خود را به خرید املاک اختصاص داده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد سال گذشته میلادی 35 هزار زن نیز توانسته‌اند به ثروت بالای 30 میلیون دلار دست یابند.

در گزارش ولث ایکس پیش‌بینی شده است که طی 4 سال آینده تعداد افراد ابر ثروتمند در آسیا رشد قابل توجهی را خواهد داشت و در سال 2022 تعداد افراد ثروتمند در آسیا به 108 هزار نفر خواهد رسید که 2 برابر رشد تعداد این افراد در آمریکای شمالی خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد ابر ثروتمند در آمریکا در سال 2022 به 132 هزار نفر برسد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها