کد خبر: 231608
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

جلیل رحیمی جهان آبادی مطرح کرد:

حضور سوال برانگیز هزاران اتباع خارجی در مرزهای کشور

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: وزارت کشور باید اتباع بیگانه را ساماندهی کرده و به کشور خودشان برگرداند.

حضور سوال برانگیز هزاران اتباع خارجی در مرزهای کشور
کد خبر: 231608
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۹ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان‌آبادی در رابطه با بکارگیری غیرقانونی کودکان در مشاغل سخت مانند زباله‌گردی گفت: وزارت کار باید از حقوق این افراد دفاع کند، مجلس آمادگی دارد در صورت خلاء قانونی موضوعات را بررسی و در جهت رفع آن اقدام کند، اما نحوه اجرا قوانین به دولت مربوط می‌شود.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان توسط کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی و تصویب شد، در این قانون به بخش‌های عمده‌ای از مشکلات و معضلات اجتماعی کودکان اعم از کودک آزاری‌ها، ممانعت از تحصیل کودکان و به‌کارگیری اجباری توجه شده است، هر قانون طلایی تا زمانی که اجرا نشود صرفا یک قانون بر روی کاغذ خواهد ماند، اجرای کامل این قانون تنها بر عهده دولت است، از طرفی نهادهای حمایتی نیز باید از خانواده این کودکان حمایت کنند تا به دلیل فقر اقدام به چنین کارهایی نکنند.

رحیمی جهان‌آبادی یادآور شد: دولت برای مقابله با معضلات مختلف اجتماعی تلاش زیادی انجام داده است، در شش ماه ابتدایی سال، میلیاردها تومان در سراسر کشور هزینه شده است. به عنوان مثال در خراسان شمالی 130 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی، بهبود مشاغل روستایی و رفع محرومیت از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است. همه مسئولین در تلاش هستند تا مشکلات مردم را رفع کنند.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله‌ای که باعث افزایش معضلات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود وجود مشکلات اقتصادی و فقر است. تا زمانی که مشکلات فقر حل نشود رفع پدیده‌های نامطلوب جامعه غیر ممکن خواهد بود. البته افرادی هم از این مشکلات سوءاستفاده کرده و کودکان را در مشاغل گوناگون و سخت از جمله زباله‌گردی به کارگیری می‌کنند که باید وزارت کار و دستگاه‌های نظارتی به شدت با آنها برخورد کنند. اتباع بیگانه افغانی و پاکستانی بیشتر با این معضلات درگیر هستند.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به افزایش حضور اتباع بیگانه غیر مجاز در کشور اظهار کرد: وزارت کشور باید تکلیف هزاران مهاجر خارجی و غیر قانونی در کشور را مشخص کند. در اردوگاه‌های کشور مهاجران افغانی بسیاری وجود دارد، وزارت کشور باید مهاجران بیگانه و غیر قانونی را ساماندهی و به کشور خودشان برگرداند، این موضوع باعث افزایش معضلات اجتماعی و امنیتی خواهد شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حضور هزاران اتباع عراقی و پاکستانی در مرزها و مرکز کشور سوال برانگیز است، نهاد‌های امنیتی و متولی باید پاسخگو باشند، متاسفانه اداره اتباع و مهاجرین خارجی، وزارت امور خارجه و وزارت کشور در این خصوص عملکرد مناسبی نداشته اند، بخشی از این تبعات به آبروی نظام نیز آسیب می‌زند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها