جلال میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

گاهی هماهنگی لازم در فراکسیون امید وجود ندارد/ باید انتظارات از هیات رئیسه فراکسیون امید معقول باشد/ عملکرد فراکسیون امید خوب بوده است

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: عملکرد هیات رئیسه فراکسیون امید به نسبت خوب بوده است. البته باید انتظار ما از هیات رئیسه فراکسیون معقول باشد.

گاهی هماهنگی لازم در فراکسیون امید وجود ندارد/ باید انتظارات از هیات رئیسه فراکسیون امید معقول باشد/ عملکرد فراکسیون امید خوب بوده است
کد خبر: 231920
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۳ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی نماینده ایلام و رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین» به ارزیابی عملکرد فراکسیون امید پرداخت و گفت: در کار تشکیلاتی ضعف‌های جدی در کل جامعه وجود دارد. هیچ‌وقت حزب در کشور ما به معنای آنچه در جوامع دموکراتیک کارکرد داشته نتوانسته ظهور و بروز داشته باشد.

او ادامه داد: مشکل دیگر برمی‌گردد به ضعف کار تشکیلاتی در کشور ما و سؤال این است که آیا این موضوع باعث شده حزب در جامعه ما نتواند موفق عمل کند و یا باید پای مباحث نظری دیگری را به میان کشید؟

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس، تأکید کرد: بعد از حضور در مجلس دورهم جمع شدیم تا یک کار مشترک را شروع کنیم علیرغم اینکه بیش از دو سال است که با هم کار می‌کنیم در برخی مواقع می‌بینیم که هماهنگی لازم اتفاق نمی‌افتد. علت آن‌هم این است که هر نماینده می‌خواهد از تریبون مجلس برای ارتباط معناداری با مخاطبین استفاده بهینه کند.

میرزایی گفت: نماینده نه‌تنها در قالب تشکیلات تحت‌فشار است بلکه در ارتباط با کارکردهای فردی‌اش به‌عنوان نماینده مردم هم تحت‌فشار است. گاهی نماینده بحث انتظارات فردی را که از او وجود دارد برای موضع‌گیری‌هایش مبنا قرار می‌دهد.

او ادامه داد: نباید این موضوع را دست‌مایه انتقاد از نمایندگان قرار دهیم و این موضوع جزء اختیارات نماینده است که به‌عنوان نماینده‌ای که عضو فراکسیون است یک تعهد تشکیلاتی داشته باشد اما یک اختیار و آزادی عملی فردی هم به‌عنوان نماینده دارد که از آن استفاده می‌کند.

این عضو فراکسیون امید گفت: باید تعهدات تشکیلاتی را به‌گونه‌ای تعریف کنیم که مانع قدرت مانور یک نماینده نشود البته به‌شرط آنکه از آن گفتمان خارج نشویم. گفتمان ما اصلاح‌طلبی است و در ذیل این گفتمان تضارب آرا و اندیشه‌ها وجود دارد اما یک چارچوب کلی رعایت می‌شود. تا زمانی که نماینده در چارچوب گفتمان عمل می‌کند دیگر نمی‌توانیم بگوییم چرا با فراکسیون امید صحبت‌هایت را تنظیم نکردی و این انتظار شاید باعث دلخوری نماینده شود.

میرزایی در خصوص انتخابات هیات رئیسه فراکسیون امید، تأکید کرد: دراین‌باره انتخابات نظر اکثریت مهم است. اما به نظر می‌رسد عملکرد هیات رئیسه به نسبت خوب بوده است. البته باید انتظار ما از هیات رئیسه فراکسیون معقول باشد. هیات رئیسه فراکسیون مانند هیات رئیسه مجلس است، چشم هیات رئیسه مجلس هم به نمایندگان است که طرح بیاورند و ابتکار عملی به خرج بدهند و فعالیت کنند.

او ادامه داد: در هیات رئیسه فراکسیون امید یک عده منتظر هستند که هیات رئیسه کاری کند و هیات رئیسه هم منتظر اعضا است. به نظر من فراکسیون امید به نسبت خوب عمل کرده است و تا جایی که امکان داشته سعی کرده نقش‌ها را درست تعریف کند و راه برای ایده اعضا مهیا است. به این صورت نبوده که رئیس یا هیات رئیسه فراکسیون نظر خود را تحمیل کنند.

این عضو فراکسیون امید تأکید کرد: البته امکان دارد کسانی برای انتخابات هیات رئیسه کاندیدا شوند و رایزنی کنند که اگر رایزنی‌هایشان نتیجه بدهد ممکن است یک یا دو تغییر در هیات رئیسه داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها