کد خبر: 232046
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کمبود دارو با ترخیص داروها از گمرک برطرف می‎شود

معاون غذا و دارو آذربایجان‌شرقی، گفت: مشکل کمبود دارو در استان با ترخیص داروها از گمرک برطرف می‎شود.

کمبود دارو با ترخیص داروها از گمرک برطرف می‎شود
کد خبر: 232046
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۰:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محبوب نعمتی معاون غذا و دارو آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مشکل کمبود دارو در استان با ترخیص داروها از گمرک برطرف می‎شود. هیچ دارویی به تازگی از لیست حمایت‎های بیمه خارج نشده و تنها حدود 45 روز قبل، 78 قلم دارو از لیست بیمه خارج و به طور عمومی اعلام شد.

وی با بیان این‌که با توجه به وجود تورم در کشور، قیمت دارو نیز از این موضوع بی‎تأثیر نبوده و گران می‎شود، گفت: در این میان، سیاست وزارت بهداشت به گونه‎ای است که حمایت‎های بیمه‎ای در راستای کاهش فشار تأمین دارو برای بیماران خاص، بهبود پیدا کرده و پرداختی بیمار تا حد امکان، افزایش پیدا نکند. قیمت برخی داروهای داخلی با توجه به افزایش قیمت تولید و قیمت داروهای وارداتی نیزطبق سیاست وزارت بهداشت و به‌علت افزایش تورم، زیاد شده است.

نعمتی با تایید کمبود برخی داروها در آذربایجان‌شرقی، افزود: باید توجه کرد که کمبود دارو به دو دسته کمبود داروی واقعی و کاذب دسته‌بندی می‎شود، در کمبود داروی واقعی، داروی کافی برای توزیع نداریم، اما در نوع کاذب، متقاضی به دنبال یک نام تجاری خاص بوده و کمبود آن، مردم را به اشتباه می ‏اندازد. از پزشکان تقاضا داریم تا حد امکان در وضعیت فعلی، از داروهای جایگزین برخی برندهای خاص که در حال حاضر با کمبود آن مواجه هستیم، استفاده کنند تا این مشکل برطرف شود.

معاون غذا و دارو آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: هم‌اکنون با کمبود برخی داروها چون وارفارین، مادوپار و نیمودیپین مواجه هستیم و طی مکاتباتی که با تهران داشته‎ایم، گفته شده است که کمبود این داروها با حل شدن مشکل ترخیص از گمرک برطرف می‏‎شود. افزایش قیمت دارو فقط یک بار اتفاق افتاده است و بیمار با مراجعه به داروخانه، مبلغی را برای دریافت داروهایی که از لیست حمایت‎ بیمه خارج شده است، پرداخت می‎کند که این داروها نیز جزو داروهای گران قیمت نیستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها