کد خبر: 232067
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۱:۲۴:۰۰
| |

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی:

روند بیمه روستایی کند شده است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت : با گسترش چتر بیمه ای در روستاها نگرانی از آینده کاهش پیدا می کند این درحالی است که ضعف اطلاع رسانی موجب شده روند بیمه این قشر مولد و تاثیر گذار در حوزه اقتصاد مقاومتی به کندی انجام گیرد.

روند بیمه روستایی کند شده است
کد خبر: 232067
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۱ ۱۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا واعظ مهدوی چتر بیمه ای در روستاها را یکی از راه های کاهش ریسک به ویژه در دوره نوسانات اقتصادی عنوان کرد و افزود: تعاونگران موفق بهترین مبلغ برای بیمه اجتماعی هستند و می توانند کشاورزان، روستاییان و عشایر را نسبت به مزیت ها و مواهب بیمه آشنا کنند. توجه به ظرفیت تعاونی‌ها را یک رویکرد جهانی است و تعاونی‌های متعددی در کشورهای مختلف جهان به وجود آمده‌اند که نقش بسیار پررنگ و موثری را در نظام اقتصادی کشورهایشان بازی می‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به این‌که تعاون می‌تواند نقش بسیاری در افزایش تولید، فعالیت و توزیع عادلانه درآمدها در کشورها داشته باشد، تصریح کرد: بخش تعاون امروزه بخش مهمی از اقتصاد کشورهای بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است و ما نیز در ایران باید به این رویکرد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی علت اصلی اسقبال نکردن این اقشار از بیمه یاد شده را نداشتن آگاهی لازم آنان از مزیت های این بیمه برشمرد و از رسانه ها، ائمه جمعه و هر کسی که تریبونی در اختیار دارد خواست تا در این خصوص روشنگری کنند. یک میلیون و 670 هزار نفر در کشور از بیمه روستایی و عشایری استفاده می کنند و خانواده های بدون بیمه در برابر نوسانات اقتصادی بسیار آسیب پذیر هستند و هیچ نوع مستمری بازنشستگی ندارند.


وی انگیزه مهم انقلاب اسلامی را از ابتدا رسیدگی به مسائل اجتماعی مردم دانست و گفت: یکی از خدمات مهم اجتماعی که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده بیمه روستاییان و عشایر است و با توجه اینکه کارفرما نیز در پس انداز بیمه سهمی را به عهده دارد گفت: دولت با تشکیل صندوق بیمه روستائیان و عشایر به جای کارفرما دو سوم حق بیمه روستائیان و عشایر را می پردازد.


واعظ مهدوی ابراز داشت: روستاییان و عشایر می توانند بعد از 30 سال بیمه پردازی بازنشسته شوند و همچنین 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه برای افرادی که سن آن ها به 65 سال رسیده است کافی است تا حقوق بازنشستگی را دریافت کنند. امروز روستائیان در سراسر کشور تنها با پرداخت 20 هزار تومان از سن 18 سالگی تا 50 سالگی می توانند به عضویت صندوق درآمده و از تسهیلات این بیمه از جمله بازنشسته شدن با 15 سال و شرط سنی 65 سال و پرداخت دو برابر حق بیمه توسط دولت استفاده کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها